پیروزی باور نکردنی آلومنیوم



صبح ساحل ، ورزشی -  هفته ششم از دور برگشت وهجدهم مسابقات والیبال قهرمانی مردان ایران با انجام شش بازی پیگیری شد و در حالی که تغییری در جدول رده بندی حاصل نشد، درپايان تیم های  المهدي بندرعباس ، متین ورامين ،کاله مازندران ،باریج اسانس كاشان ،پیکان تهران  و شهرداری زاهدان در برابر حریفان خود به پيروزي رسیدند.

بازی های این هفته لیگ برتر والیبال در شهرهای  بندرعباس ،تبریز،  کاشان، زاهدان، کرج و تهران برگزار شد که دو تیم میزبان نوین و سایپا در برابر حریفان مغلوب شدند و چهار تیم دیگر میهمانان خود را از پیش رو برداشتند.

پيروزي دلنشين براي آلومينيوم المهدي

شاگردان ناصر شهنازي در روزي كه ازلحاظ روحي به خاطر باخت فني كه در بازي مقابل  جواهري گنبد داوران به آن ها تحميل كرده بودند حال خوشی نداشتند با حمايت هواداران و بايك بازي زيبا وبه يادماندني ميزان خراسان تيم سوم جدول رده بندي را شكست داد. فرهاد سال افزون، معین رحیمی، ادریس دانشفر، ایوان برونجکف، رضا صفایی، حسین حسن پور و یاشار شاهینی تركيب اول تيم زرد پوش المهدي را تشكيل مي دادند. از سوي ديگرقوجان نژاد سرمربي تيم ميزان  علیرضا مباشری، تئودور بوگدانف، رحمان داودی، محمد طاهر وادی، مجتبی یوسفی، محمد ولی پور و امین علوی رابه ميدان فرستاد. درست اول اين بازي دو تيم تا امتياز ١٩بر١٩ مساوي پيش رفتند ولي ازاين امتياز به بعد اين ميزان بود كه به لطف دو بازيكن ملي پوش و باتجربه خودش نبص بازي را به دست گرفت ودر پايان هم ٢٥ بر ٢١ به برتري رسيد. با آغاز ست دوم طلايي پوشان آلومينيوم المهدي گام براي پيروز شدن بر داشت اما اين ست هم مثل ست اول تا امتياز ٢٠ بر٢٠ مساوي پيش رفتند. ميزان كه به دنبال پيروزي سه برصفر وگرفتن امتياز كامل اين ديدار بوددر پنج امتياز آخر باهوش تر بازي كردند و اين ست راهم ٢٥ بر ٢٣ به سود خودشان به پايان بردند. ست سوم  براي آلومينيوم المهدي ست به آ ب و آتش زدن بود. شهنازي براي اين كه شرمنده هواداران مشتاق در سالن فجربندرعباس نباشدبا تفكرات نو وبا تركيبي متفاوت تر تيمش را روانه ميدان كرد. در اين ست هواداران بندرعباسي  براي نماينده استانشان سنگ تمام گذاشتند وكاري كردند كارستان كه شايد در هيچ يك از ديدارهاي ليگ برتر ديده نشود. بازيكنان آلومينيوم المهدي هم مزد زحمت خود وتشويق هواداران را به آن ها دادند وتوانستند در يك بازي برتر ٢٥ بر٢٣  این ست رابه سود خود به پايان ببرند. درست چهارم حمايت هواداران همچنان ادامه داشت و اين حمايت باعث تزلزل روحيه بازيكنان وكادر فني تيم ميزان شد تاجاي كه دراين ست براي اولين بار ميزان با شش اختلاف امتياز از ميزبان خودش آلومينيوم عقب افتادودر پايان هم اين ست را ٢٥ بر ٢٣ واگذار كرد ند تا بازي به ست پنجم كشيده شود. در ست پنجم وپاياني اين ديدار آلومينيوم المهدي  براي كه با سربلندي از زمين مسابقه بيرون بيايد ديگر اشتباهات ست اول ودوم اين بازي را تكرار نكردوبا يك بازي كم نقص ، سرويس هاي بسيار خوب و دفاع مناسب روي تور توانست مزد زحمات خودرادراين بازي بگيرد و با نتيجه ١٥ بر ٩ حريف قدر خودش را شكست داد.  ظرفیت سالن فجر بندرعباس در این بازی تکمیل بود و بیش از سه هزار نفردر سالن تیم آلومينيوم المهدي را تشویق کردند.در ست دوم این دیدار محمدطاهر وادی و فرهاد سالن افزون از داور اول بازی کارت زرد دریافت کردند.دیدار دو تیم میزان مشهد و المهدی بندرعباس طولانی ترین بازی هفته هفدهم شد و دو ساعت و 20 دقیقه طول کشید.عباس جلایر نظارت بر دیدار دو تیم المهدی و میزان را بر عهده داشت و حسین پورکاشیان و محمد عشق دوست به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این بازی را عهده دار بودند.طلايي پوشان آلومينيوم المهدي  در هفته هجدهم لیگ برتر والیبال چهارشنبه نهم بهمن در تهران به مصاف پیکان می روند و میزان نیز در مشهد از شهرداری زاهدان پذیرایی خواهد کرد.

نوین کشاورز یک ست از متین گرفت

دیدار دو تیم نوین کشاورز و متین ورامین در هفته ششم دور برگشت لیگ برتر والیبال سه بر یک به سودنماینده ورامین به پایان رسید.نخستین بازی هفته هفدهم لیگ برتر والیبال در خانه والیبال تهران برگزارشد و با کسب سیزدهمین پیروزی متین به پایان رسید تا نماینده ورامین در یک قدمی صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

مسعود آرمات و بازیکنانش در ست اول این بازی 25 بر 20 به پیروزی رسیدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 21 و 25 بر 20 مغلوب میهمان خود شدند.متین با کسب سه امتیاز این پیروزی 38 امتیازه شد و با یک امتیاز اختلاف با باریج اسانس صدرنشین در رتبه دوم قرار گیرد. نوین کشاورز نیز به همان 21 امتیاز خود قناعت کرد.غفار درخشنده به عنوان ناظر، مرتضی اکرمی و محمدرضا آقایی نیز به عنوان داورهای اول و دوم نظارت و قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.تیم والیبال متین ورامین هفته آینده (9 بهمن ماه) در گنبد به مصاف جواهری این شهر خواهد رفت و نوین کشاورز نیز در آمل در برابر کاله مازندران صف آرایی خواهد کرد.

باریج صدرنشین از

سومین شکست متوالی گریخت

تیم والیبال باریج اسانس کاشان در هفته ششم دور برگشت لیگ برتر والیبال به سختی نماینده ارومیه را در کاشان شکست داد تا از سومین شکست متوالی بگریزد.باریج اسانس کاشان صدرنشین لیگ برتر والیبال که در دو هفته گذشته مغلوب حریفان خود (متین و کاله) شده بود،  به سختی و سه بر دو شهرداری ارومیه را شکست داد.شاگردان مصطفی کارخانه سرمربی باریج اسانس در ست های دوم، چهارم و پنجم این دیدار با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 15 و 15 بر 9 در برابر ارومیه به پیروزی رسید اما در ست های اول و سوم با امتیازهای 25 بر 23 و 28 بر 26 مغلوب ارومیه شد تا تنها دو امتیاز از این بازی کسب کرده باشد.

باریج اسانس جمع امتیازهای خود را به 39 رساند و در صدر باقی ماند اما اختلاف امتیازش با تیم دوم (متین ) تنها یک امتیاز شد.شهرداری ارومیه نیز 20 امتیازه شد و به رغم این که پنجمین شکست متوالی خود را تجربه کرد، اما عملکرد قابل قبولی در برابر صدرنشین این رقابت ها داشت.حمید راهجردیان و نادر انصاری به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این بازی را بر عهده داشتند و خلیل یگانه مجد نیز نظارت بر این دیدار را عهده دار بود.درهفته هجدهم لیگ برتر والیبال تیم باریج اسانس کاشان در تبریز به میدان می رود و شهرداری ارومیه نیز میهمان سایپا خواهد بود.

  نخستین پیروزی شهرداری زاهدان در دور برگشت

تیم والیبال شهرداری زاهدان که در پنج هفته دور برگشت لیگ برتر والیبال در برابر حریفان خود مغلوب شده بود، در ششمین بازی موفق به شکست جواهری گنبد شد.دو تیم شهرداری زاهدان و جواهری گنبد در صدمین دیدار لیگ برتر والیبال امسال در شهر زاهدان در برابر یکدیگر صف آرایی کردند.شاگردان حمید موحدی سرمربی شهرداری زاهدان در این بازی سه بر یک به پیروزی رسیدند. آنان در ست های اول، دوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند اما در ست سوم 26 بر 24 مغلوب میهمان خود شدند.شهرداری زاهدان با این پیروزی امتیازهای خود را به عدد 16 رساند، اما در همان رتبه یازدهم باقی ماند. بازرگانی جواهری گنبد نیز به 22 امتیاز خود قناعت کرد.سرمربی بازرگانی جواهری گنبد در ابتدای این بازی از ترکیب مهران زارع، عبدالحمید چوگان، مسعود عزیزی، محمدرضا سلیمانی، عبداله ناظری، فیروز تاج بخش و گل محمد صفایی استفاده کرد.حمید موحدی نیز در آغاز بهزاد به نژاد، پیمان کریمی، مرتضی صالحی، فورتادو ، ولی نورمحمدی، بابک امیری و رسول شهسواری را به عنوان ترکیب شروع کننده به زمین فرستاد. حمید حق بین به عنوان ناظر،اصغر حاج کاظمی (داور اول) و احمد سرمست به عنوان داور دوم نظارت و قضاوت بازی دو تیم شهرداری زاهدان و بازرگانی جواهری گنبد را بر عهده داشتند.

تیم والیبال جواهری گنبد در هفته هفتم دور برگشت لیگ برتر والیبال در دیدار بدون تماشاگر خانگی به مصاف متین ورامین می رود و شهرداری زاهدان نیز در مشهد به میدان می رود.

 پیکان پیروز دیدار نفس گیر تبریز

دیدار دو تیم پیکان و شهرداری تبریز در هفته ششم دور برگشت لیگ برتر والیبال دو ساعت و 16 دقیقه طول کشید و پر افتخار ترین تیم لیگ برتر به پیروزی رسید. در یکی از حساس ترین بازی های این هفته لیگ برتر والیبال تیم های شهرداری تبریز و پیکان تهران در سالن شهید اقدمی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان پیمان اکبری در این بازی زیبا و نفس گیر سه بر دو در حالی که 115 پوئن از میزبان گرفتند و 114 پوئن واگذار کردند به پیروزی رسیدند.شاگردان حسین معدنی سرمربی تیم شهرداری تبریز در ست های دوم و چهارم با امتیاز مشابه 25 بر 21 در برابر پیکان به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 21، 33 بر 33 و 15 بر 12 مغلوب میهمان خود شدند.پیکان با این برد 31 امتیازه شد و با توجه به پیروزی سه بر یک کاله مقابل سایپا با یک اختلاف امتیاز در همان رده پنجم جای گرفت.تیم پیکان در ابتدای این بازی از ترکیب امیر حسینی ، سامان فائزی، مهدی بازارگرد، علی حسین، مجتبی شبان، مجتبی قلی زاده و حسام بخششی استفاده کرد .سرمربی شهرداری تبریز نیز در آغاز این دیدار علیرضا بهبودی، مهدی کریمی، اکبر ولایی، ساسان دژارا، مهدی مرندی، سجاد دهنوی و محمد غیاثی را به میدان فرستاد.محمود حداد، مسعود یزدان پناه و بهروز جعفری به ترتیب ناظر، داور اول و داور دوم این دیدار بودند.تیم شهرداری تبریز در هفته هجدهم از باریج اسانس پذیرایی خواهد کرد و پیکان تهران نیز میزبان نماینده بندرعباس خواهد بود.

 دوازدهمین پیروزی کاله برابر سایپا رقم خورد

تیم والیبال کاله مازندران که عنوان قهرمانی دوره قبل لیگ برتر والیبال را در پرونده کاری خود دارد، در هفته ششم دور برگشت لیگ امسال موفق به شکست سایپا شد.تیم سایپا البرز در یکی از بازی های این هفته لیگ برتر والیبال سه بر یک در برابر میهمان خود کاله مازندران مغلوب شد تا چهاردهمین شکست خود در این بازی ها را تجربه کرده باشد.شاگردان بهروز عطایی سرمربی کاله مازندران در این دیدار که در سالن انقلاب کرج  برگزار شد در ست های اول، دوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 17 و 25 بر 19در برابر سایپا به پیروزی رسیدند اما در ست سوم 25 بر 18 مغلوب این تیم شدند.تیم کاله در ست های اول و دوم با سرویس های محکم دریافت سایپا را با مشکل جدی روبرو کرد و به راحتی این تیم را شکست داد.رسول نجفی از سایپا و رضاقرا از کاله بازیکنان خوب این بازی بودند اما از نقش پاسور هلندی کاله در این پیروزی نمی توان به راحتی گذشت.در این بازی تنها 200 نفر به سالن انقلاب کرج آمده بودند.تیم والیبال کاله نیز با کسب سه امتیاز این بازی، 31 امتیازه شد و همچنان در رتبه چهارم جدول این رقابت ها باقی ماند و سایپا نیز به همان 9 امتیاز خود قناعت کرد.محمد حسین شفقی نظارت بر این بازی را عهده دار بود و محمد شاهمیری و مسعود قاری به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.تیم والیبال سایپا در هفته هفتم دور برگشت این رقابت ها میزبان شهرداری ارومیه خواهد بود و شاگردان بهروز عطایی نیز در سالن پیامبر اعظم آمل از نوین کشاورز پذیرایی خواهد کرد.در پايان هفته هفدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران تیم های باریج اسانس، متین ورامین و میزان مشهد به ترتیب با 39، 38 و 35 امتیاز در رتبه های اول تا سوم این رقابت ها قرار دارند.دو تیم نوین کشاورز و آلومینیوم المهدی در حال حاضر 21 امتیازه هستند که نوین به دلیل برد بیشتر در رتبه هشتم جدول قرار دارد.در پایان این هفته از رقابت ها گرچه اختلاف امتیازات برخی از تیم ها نزدیک تر شد ولی تغییری در جایگاه هیچ تیمی در جدول رده بندی لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های کشور نسبت به هفته گذشته حاصل نشد.

شهنازی:شرمنده هواداران هستم

سرمربی تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: بندرعباس پرشورترین هواداران ایران را دارد و تنها عامل پیروزیمان تشویق این تماشاگران بود.ناصر شهنازی افزود: نمی دانم چگونه محبت های مردم بندرعباس و تشویق های بی امانشان در دیدار برابر میزان مشهد که حتی پس از واگذاری دو ست نیز همچنان ادامه داشت را جبران کنم.وی با بیان این که پس از اتفاقات به وجود آمده در دیدار برابر جواهری گنبد فشار سنگینی از همه طرف بر من بود، اظهار کرد: به گونه ای هواداران آلومینیوم به تشویق تیم خود و بنده پرداختند که واقعا شرمنده آن ها شدم و این پیروزی حاصل نمی شد مگر با این حمایت هواداران.شهنازی با اشاره به این که بازیکنان تیمش تمامی توان خود را برای شکست تیم میزان مشهد نیز به کار بستند، اظهار کرد: به واقع پس از واگذاری دو ست آن هم در خانه فشار سنگینی بر تیم بازیکنان و کادرفنی وارد می شود اما این بازیکنان با تمامی توان خود با یک نمایش بی نظیر نشان دادند تیم آلومینیوم می تواند لقب پدیده مسابقات لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.سرمربی تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان در پایان در خصوص ادامه مسابقات لیگ برتر نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر به واسطه سفرهای طولانی و دور بودن مسافت بندرعباس با سایر شهرهای برگزار مسابقات لیگ برتر به استراحت نیازمندیم و دو روز به بازیکنان استراحت می دهم و پس از آن تلاش و توان خود را برای آمادگی هر چه بیشتر جهت مصاف با سایر تیم های لیگ برتری به کار می بندیم تا بتوانیم جواز حضور در مرحله پلی آف را کسب کنیم.

قوچان نژاد: بازیکنانم عملکرد مناسبی نداشتند

سرمربی تیم والیبال میزان مشهد گفت: عملکرد بازیکنانم سبب شد تا نتوانیم بازی که در دستمان و سه امتیاز آن را به راحتی در اختیار داشتیم،پیروز شویم.

جبار قوچان نژاد افزود:ضعف در اجرای دستورات تاکتیکی و افت روانی بازیکنان موجب شکست مقابل آلومینیوم شد.وی اظهار کرد: بازیکنان تیم حریف بازی فوق‌العاده بی نقص و کم اشتباهی را انجام دادند و روی زدن سرویس‌ها و دفاع روی تور خیلی موفق عمل کردند.

سرمربی تیم والیبال میزان مشهد ادامه داد: ما نیز از نظر روانی دچار افت شدیم و روی سرویس‌ها و دفاع روی تور تمرکز کافی نداشتیم و از نظر فنی تاکتیک‌های لازم اجرا نشد. شاید اگر از نظر روانی دچار مشکل نمی‌شدیم بازی بهتری را ارائه می‌دادیم تا روند موفقیت‌های تیم حفظ شود.

قوچان در پایان مهم ترين عامل تاثيرگذار بر روي كار بازيكنان، تشویق بی امان هواداران و حمایتشان از تیم آلومینیوم دانست و عنوان کرد: اين امر موجب از دست رفتن تمركز و آرامش آنان و واگذاري بازي که دو ست را از آن خود کرده بودیم، شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها