12

مهر

1403


اقتصادی

08 مهر 1400 11:53 0 کامنت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: دست واسطه ها و دلال ها باید از صنعت شیلات بویژه ماهی و میگوی استان برای تامین بدون دغدغه خوراک مورد نیاز کارخانه‌های پودر ماهی و کاهش هزینه ها حذف شود.

 

به گزارش صبح ساحل، ایرج حیدری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ظرفیت های شیلاتی استان افزود: باتوجه به چشم اندازی که در زمینه پرورش آبزیان از جمله میگو و ماهی در قفس در بلند مدت برای هرمزگان ترسیم شده است، ایجاد زیرساخت ها برای پایداری این صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.


وی بیان کرد: رونق پروش میگو و ماهی در قفس هرمزگان زمینه ساز ایجاد فرصت های جدید شغلی در مناطق ساحلی، افزایش تولید و ارز آوری برای کشور خواهد شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان  با تاکید بر رفع مشکلات کارخانه های پودر ماهی اظهارکرد: کارخانه‌های تولید پودر ماهی به عنوان صنایع پایین دستی حوزه شیلات نیازمند حمایت در رفع مشکلات هستند.


وی اولویت اساسی در زمینه کارخانه‌های پودر ماهی و فعالان بخش صید، حفظ ظرفیت های اشتغال در این بخش ها دانست و اظهارکرد: با تامین خوراک مورد نیاز کارخانه‌های پودر ماهی زمینه فعالیت این صنایع با حداکثر ظرفیت در هرمزگان از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط مهیا شود.


حیدری اظهار داشت: کارخانه‌های تولید پودر ماهی برای حضور موفق در بازارهای هدف کیفیت محصول تولیدی خود را بهبود بخشند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین ابرازداشت: اولویت اول و اساسی در زمینه محصولات شیلاتی تامین نیاز بازار استان هرمزگان است و در صورت وجود مازاد تولید و تایید دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به صادرات اقدام گردد.


وی گفت: سرمایه گذاری های گسترده ای در صنعت شیلات هرمزگان صورت گرفته است که نیازمند برنامه مدون برای به ثمر نشستن سرمایه گذاران در این بخش است.

دیدگاه ها (0)
img