دستگیری شکارچی غیرمجاز در کیش



رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یک شکارچی غیرمجاز که مبادرت به ساخت کوخه پرندگان شکاری کرده بود در این جزیره دستگیر شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مریم محمدی با بیان اینکه پرندگان شکاری هرسال از اواخر شهریور از مناطق سردسیر به نواحی جنوبی ایران مهاجرت می کنند و تا اواخر اسفند ماه میهمان طبیعت این مناطق هستند اظهار داشت: برخی افراد سودجو از این فرصت سوء استفاده کرده و با احداث کوخه اقدام به شکار و زنده گیری آنها می کنند.

وی اضافه کرد: اداره محیط زیست در راستای جلوگیری از این سوداگری، با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری نسبت به گشت زنی و رصد زیستگاه های طبیعی اقدام کرده و امسال چهار کوخه در کیش و چهار کوخه در جزیره هندورابی را کشف و تخریب و همچنین یک شکارچی نیز دستگیر و تحول مقامات قضایی شده است.

محمدی گفت: در سال های گذشته نیز بیش از ۴۰ کوخه(تله پرندگان شکاری) را در جزیره کیش و هندورابی تخریب و چند نفر از متخلفان را نیز پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این پرندگان توسط افراد سودجو به قصد قاچاق و فروش آنها به شیخ نشین های حوزه خلیج فارس شکار و زنده گیری می شوند.

وی اظهار داشت: صیادان پس از گرفتن این پرندگان برای رام و اهلی کردن آنها ابتدا چشم های آنها را دوخته و به مدت یکماه در فضایی بسته نگهداری کرده تا بتوانند آنها را دست آموز کنند و ز طریق لنج های باری به صورت قاچاق به کشور های حاشیه خلیج فارس برای فروش به بیشترین پیشنهاد منتقل می کنند.

محمدی یادآور شد: شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس از دیر باز مشتریان پر و پا قرص این پرندگان هستند و پس از خریداری آنها از قاچاقچیان آنها را برای شکار هوبره به صحرا میبرند و با دوستان خود بر سر شکار پرنده هوبره توسط شاهین به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: این بازار داغ خرید و فروش سبب شده که نسل این گونه های ارزشمند طبیعت به مخاطره افتاده و در صورت ادامه این روند شاهد انقراض آنها خواهیم بود به همین دلیل سازمان حفاظت محیط زیست هر گونه شکار و خرید و فروش پرندگان شکاری را ممنوع اعلام کرده و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می کند.

جزیره کیش با وسعت ۹۱ کیلومتر مربع ۳۰ درصد گونه‌های پرندگان کشور را در خود جای داده است و پرنده‌نگرهای علاقه مند، کارشناسان محیط زیست و علاقه مندان به محیط زیست آن  تا کنون ۱۹۳ گونه پرنده مختلف را شناسایی کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها