فرماندار قشم:

ادامه فعالیت صنوف منوط به ارائه کارت واکسن است



فرماندار قشم گفت: فعالیت همه اصناف و بازاریان و مشاغل دیگر مشروط به ارائه کارت واکسن است و تصویر کارت واکسن نیز باید در کنار کارت سلامت در محل فعالیت نصب شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علیرضا نصری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی افزود:  بیماری کرونا در شهرستان قشم روند کاهشی داشته است که باید با افزایش مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند را حفظ کرد.

وی ادامه داد: با توجه به آب و هوای قشم و آغاز فصل گردشگری جزیره، ضرورت جلوگیری از افزایش روند کرونا و وقوع پیک‌ در شهرستان ضروری است.

فرماندار قشم تصریح کرد:  تیم مشترک بهداشت و اصناف نظارت و بازرسی از بازار را افزایش دهند و  تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌ها  را ملزم به داشستن کارت واکسن و نصب آن در دید عموم کنند.

وی افزود: همچنین تمام اصناف و فعالان اقتصادی باید با اتحاد به مشتریانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه نکنند.

نصری ادامه داد:  بازار و گردشگری 2 حوزه مهم فعالان اقتصادی شهرستان و محل درآمد و ارتزاق مردم  قشم است و از اتن رو نباید اجراه داد که با اهمال و غفلت برخی، این حوزه‌ها به تعطیلی کشانده شوند.

وی اظهار کرد: مصوبه بازگشایی مدارس نیز ابلاغ شده  واین روند قبل از این آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد که باید نگرانی و دغدغه‌هایس مردم برای حضور فرزندانشان در مدارس رفع شود.

فرماندار قشم افزود: طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخچه و سرخک کودکان و خردسالان از هشتم تا 21 آبان‌ماه در قشم اجرا می‌شود که باید نهایت همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان شامل تامین خودرو،  امکانات و غیر آن انجام شود.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون 57هزار و 778دوز واکسن کرونا در استان تزیرق شده‌است. از این تعداد، یک میلیون و 293هزار دوز اول و 762هزار و 740 دوز دوم تزریق شده‌است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها