دو روایت از مرگ یک کودک



صبح ساحل ، حوادث -  بعدازظهر هفته گذشته مادر و پدر سلمان 5 ساله ناگهان با شنیدن فریاد امیر حسین به حیاط خانه آمدند، سلمان  در حالی که به خود می لرزید  نقش بر زمین شده بود، آنها به سرعت سلمان را سوار بر خودرو کردند و  راهی مرکز درمانی شدند اما مرگ این کودک توکهوری  2 ساعت بعد از این اتفاق تایید شد...با مرگ این کودک  روایتهای متفاوتی مانند عدم رسیدگی به بیمار، بی توجهی خانواده به بیماری فرزندشان و پیرامون این موضوع سر زبانهای اهالی و رسانه ها چرخید...دانایی پدر سلمان در این باره گفت: من دارای دو فرزند به نام امیرحسین 6 ساله و سلمان 5 ساله هستم  و سلمان علیرغم گفته های  پزشکان که می گویند این کودک سابقه تشنج داشته ، ولی هیچگاه تشنج نداشته است و آن روز اولین بار بود که او را در این حالت می دیدم. وی ادامه داد: ساعت  حدود 14،  24 بهمن،  پسرانم مانند همیشه در حیاط خانه مشغول بازی بودند که ناگهان سلمان  حالش بد می شود.این مرد 31ساله  تصریح کرد: بلافاصله شورا را در جریان قرار دادم و  با خودروی شورا ، کودکم را به درمانگاه توکهور بردم اما درب درمانگاه بسته بود و باجناقم به زور خود را درب نگهبانی رساند، نگهبان گفت که امروز پنج شنبه پزشک نیست و به مطب های خصوصی  برویدبه ناچار  به چند مطب رفتیم ولی بسته بود تا آنکه شماره و آدرس منزل و مطب دکتر عبدا... مسعود را یافتیم.دانایی افزود: ولی او به ما گفت که حکایت من این است که فردی در بیابان به دنبال صید باشد اما بدون تفنگ، من هم در منزل  امکانات پزشکی ندارم و مطبم تعطیل است  در همان لحظه با چراغ دستی کوچک، نگاهی به چشمان پسرم انداخت و گفت مغز کودک کار نمی کند باید به بیمارستان میناب بروید.وی ادامه داد: ما هم  به سمت بیمارستان حرکت کردیم تا آنکه ساعت 16 به بیمارستان رسیدیم  و بلافاصله پزشکان به او شوک دادند، یکی از پزشکان گفت که از ما کاری ساخته نیست  اگر 15 دقیقه قبل به محل می رسیدید شاید می توانستیم کاری کنیم. مرد جوان  از نبود امکانات درمانگاه  توکهور میناب گله کرد و ادامه داد: آمبولانس درمانگاه همیشه خراب است یک روز درمانگاه باز است و یک روز بسته و.. وی ادامه داد: که در خصوص اهمال کاری مسوولان در مرگ کودکم  شکایت کردیم.

 کودک مرده

دکتر  عبدا... مسعود این ادعاهای پدر خانواده را رد کرد و گفت: همسایه ها و اطرافیان این کودک می گفتند که وی تا حالا 10 بار تشنج کرده و حتی یک بار مرده و باز زنده شده است . وی گفت:زمانی که  آنها  به منزل ما مراجعه کردند با دیدن بچه فهمیدم که مرده است به آنها گفتم که کودکتان زنده نیست .

 کودک دارای بیماری تشنج

رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب و بخشدار هشتبندی نیز ادعاهای دانایی را کذب دانست و گفت: در آن روز کادر درمانگاه برای صرف نهار در خود درمانگاه ، دقایقی کار را تعطیل کرده بودند، فقط یک نفر از همراهان بیمار  از ماشین پیاده و از نگهبان درمانگاه می‌پرسد که دکتر هست یا خیر و نگهبان وقتی می‌گوید دکتر در حال استراحت و نهار  می‌باشد  و بدون اینکه کودک را از ماشین پیاده و به داخل درمانگاه ببرند که بیمار اورژانسی است سوار ماشین می‌شوند و مکان را ترک می‌کنند. دکتر ‌حمیدرضا بهزادی افزود:بلافاصله  آنها به مطب شخصی  دکتر عبدا... مسعود در شهر هشتبندی مراجعه می‌کنند که در معاینه پزشک مشخص می‌شود مریض حداقل یک ساعت پیش فوت شده است. این مقام مسوول  اظهار داشت: شاهدان می گفتند نزدیک به  یک سال است که کودک تشنج می کرده است. بهزادی اضافه کرد:آنها نزدیک به 2 ساعت بعد به بیمارستان میناب رسیدند که اگر با سرعت حرکت می کردند باید 40 دقیقه ای آنجا بودند ، کودک در همان دقایق اولیه مورد معاینه کادر بیمارستان قرار گرفت و با انکه مشخص شد وی فوت شده است اما او را احیا دادند.رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب از کامل بودن امکانات درمانگاه توکهور گفت که این درمانگاه   دو آمبولانس دارد ولی یکی از آنها  خراب است این مرکز درمانی دارای سه پزشک، سه ماما و کادر درمانی است و همه روزه به مردم منطقه خدمات ارائه می‌کند. بهزادی ادامه داد: ما پاسخگو هستیم و حتی برای مشخص شدن علت مرگ کودک با اجازه قاضی ، نبش قبر خواهد شد تا ابهامات از بین برود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها