12

مهر

1403


اقتصادی

شهرستان‌ها

17 آبان 1400 10:12 0 کامنت

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با هدف توسعه و بهسازی ۹ روستاهای قشم، ٧٣میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ظرف یک ماه اخیر برای انجام فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی هزینه شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، شاهد ملازم دراین زمینه افزود: ساخت پارک در روستاهای باسعیدو و زینبی به ترتیب با اعتبار ۱۴ و ۶ میلیارد ریال و تکمیل پارک‌های روستاهای کوشه و خالدین در مجموع با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال از جمله اقدامات این سازمان است.
وی ادامه داد: تهیه لوازم ورزشی و تجهیز پارک روستای گامبرون با اعتباری افزون ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت سیل بند در روستای تُم سِنتی با هفت میلیارد ریال اعتبار و خاک‌ریزی جاده روستای گوری به روستای مرادی با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار از سایر هزینه‌های انجام شده برای توسعه روستاهای جزیره قشم است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: جدول‌کشی خیابان‌های روستای دیرستان و تکمیل ساختمان فرهنگسرای روستای کاروان هرکدام به ارزش هشت میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات این مدیریت در راستای کمک به توسعه عمرانی و زیرساخت‌ها در روستاها است.
وی اظهار کرد: باتوجه به تفاهم‌نامه‌های موجود بین سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری این روستاها و اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام تا ۲ ماه آینده این طرح‌ها به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شوند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

دیدگاه ها (0)
img