12

مهر

1403


اجتماعی

18 آبان 1400 09:45 0 کامنت

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی" "استان هرمزگان"، روز "سه شنبه، هجدهم آبان ماه ۱۴۰۰" :
      

        

به گزارش صبح ساحل، طی امروز  در برخی مناطق دریایی ( تنگه ی هرمز و جزایر خلیج فارس)، برخی نقاط غربی و شمالی استان، رگبار پراکنده ی باران و رعد و برق همراه با افزایش  سرعت باد پیش بینی می شود. در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان نیز افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی مورد انتظار است.


 در مقایسه با روز گذشته از میزان شدت ناپایداری ها در مناطق دریایی کاسته شده است، طی ساعاتی با توجه به ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده باران در مناطق دریایی، افزایش لحظه ای سرعت باد و افزایش موقت ارتفاع موج  دور از انتظار نخواهد بود و  دریا در مناطق خلیج فارس و تنگه ی هرمز متلاطم پیش بینی می شود.

از لحاظ دمایی، با توجه به کاهش ابرناکی در مقایسه با روز گذشته،طی امروز در غالب نقاط، افزایش نسبی دمای بیشینه و به تدریج تا پایان هفته جاری کاهش نسبی دمای کمینه مورد انتظار است.

توصیه هواشناسی : با توجه به احتمال وقوع رگبار پراکنده در جزایر خلیج فارس و نقاطی از تنگه ی هرمز  تا ساعات ظهر ، شناورهای سبک احتیاط های لازم در تردد دریایی معمول نمایند.از اواخر سه شنبه  و  طی ساعات صبح تاظهر چهارشنبه نیز با توجه به وزش بادهای نسبتا شدید شمال شرقی از ترددهای دریایی در تنگه ی هرمز  خودداری شود.

روز چهارشنبه با توجه به  افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان، احتمال وقوع گرد وخاک و کاهش موقتی دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه ها (0)
img