آغاز توزیع واکسن اسپایکوژن در کشور



رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از آغاز توزیع واکسن اسپایکوژن در کشور خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: واکسن‌های داخلی هم در حال تحویل و توزیع هستند و اکنون به جز واکسن برکت و پاستوکووک سومین واکسن داخلی با نام اسپایکوژن را از امروز بین دانشگاههای علوم پزشکی توزیع کردیم و تزریق آن از چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: برآورد ما این است که واکسن‌های تولید داخل نیاز کشور را برای تامین واکسن دوز اول، دوم و یادآور پاسخگو باشند.

زهرایی تاکید کرد: واکسن اسپایکوژن حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار دوز، واکسن پاستوکووک حدود  یک میلیون و ٢٠٠ هزار دوز و واکسن برکت حدود ١٠ میلیون و۵٠٠ هزار دوز  تحویل گرفته‌ایم که تزریق واکسن برکت و پاستوکووک دریافتی در مرکز واکسیناسیون انجام شده است.

به گفته پیام طبرسی محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی کرونا؛ این واکسن بالای 80 درصد آنتی بادی تولید کرد و سرم افرادی که واکسن ایرانی-استرالیایی را تزریق کرده بودند در محیط آزمایشگاهی 87 درصد، ویروس آلفا (گونه انگلیسی کرونا) را خنثی کرد.

    

امکان استفاده از واکسن اسپایکوژن به عنوان دوز بوستر

محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی-استرالیایی کرونا با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن عوارض کمی دارد و تاکنون عارضه منجر به فوت گزارش نشده است، تصریح کرد: می‌توان از این واکسن به عنوان دوز بوستر (یادآور) نیز استفاده کرد زیرا در فاز دوم زمانی که این واکسن به افراد با سابقه ابتلا به کرونا تزریق شد، سطح آنتی‌بادی افزایش یافت.

 

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها