رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

روزانه پیگیر مصوبات قرارگاه امنیت غذایی کشور خواهیم بود



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان  با اشاره به راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی گفت: بطور مستمر و  روزانه پیگیر مصوبات قرارگاه امنیت غذایی کشور خواهیم بود چرا که کنترل قیمت محصولات کشاورزی از اهداف این قرارگاه است.

          

 
به گزارش صبح ساحل،  علی باقرزاده همائی در اولین نشست "قرارگاه امنیت غذایی استان هرمزگان " افزود : تامین امنیت غذایی جزو وظایف و ماموریت ذاتی وزارت جهاد کشاورزی است و  راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی، اهمیت موضوع را نشان می دهد و  جلسات روزانه در این خصوص برگزار خواهد شد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان  گفت: برنامه ریزی و مدیریت تولید و قیمت هر یک از اقلام و محصولات مهم در بخش های مختلف با هدف تنظیم بازار از جمله برنامه های این قرارگاه است.
باقرزاده  اظهار کرد: بایستی چالش های موجود در روند قبل و بعد از تولید مورد بررسی قرار گرفته و نقش تشکلها در این زمینه بسیار تعیین کننده است .
وی به ضرورت ترسیم مدل اجرایی برای قرارگاه امنیت غذایی نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید  در استان هرمزگان و قیمت محصول علاوه در بازارهای استان به صورت منطقه ای و کشوری در این قرارگاه باید به صورت مستمر پایش شود.
توزیع متوازن صنایع تبدیلی
مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: به منظور دستیابی به پایداری امنیت غذایی باید  با توازن در ایجاد صنایع تبدیلی تا رسیدن محصول به دست مصرف کننده برنامه ریزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه صادرات  نقش اساسی در این خصوص دارد به نقش واسطه ها و برنامه ریزی جهت ساماندهی آن نیز اشاره کرد .
نماینده تعزیرات استان نیز  با بیان اینکه در این قرارگاه باید چرخه تولید تا مصرف را تجزیه و تحلیل کنیم، اظهار کرد: بایستی پیش بینی های لازم در خصوص ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام گیرد .
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز ضمن اشاره به اهمیت کشاورزی پایدارگفت  برنامه ریزی تولیدازمنشاءنظیرخاک ودریاومنابع طبیعی بایستی در دستور کار قرار گیرد .
نماینده اطلاعات هرمزگان نیز با تاکید بر اینکه قرارگاه به منظور مدیریت اقتصادی تولیدات کشاورزی بایستی روند تولید را بررسی کنیم افزود:  این قرارگاه با ارتباط مستمر با وزارت جهاد کشاورزی اهداف خود را تنظیم و پیگیری خواهد کرد . 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها