واکسیناسیون بیش از چهار هزار کودک در کیش علیه سرخک



کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریها مرکز توسعه سلامت کیش گفت: چهار هزار و ۲۰۰ کودک در این  جزیره علیه بیماری سرخک، سرخجه و اوریون زیر پوشش برنامه تکمیلی واکسیناسیون قرار گرفتند.

 

به گزارش صبح ساحل، ابراهیم مرادی گفت: با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به سرخک در کشور والدین گرامی جهت واکسینه کردن کودک خود هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی افزود:سرخک یک بیماری ویروسی و علائم آن مشابه سرماخوردگی است که به صورت پوستی وتنفسی خود را نشان می‌دهد و در پنج تا ۲۸ درصد موارد می‌تواند مرگبار باشد و بسیار  واگیر دار است.
مرادی یادآور شد:در چند ماه گذشته در مرزهای ایران با افغانستان و پاکستان و همچنین قسمتی از سواحل و مجاور عراق، موارد نادر از سرخک دیده شده که لازم است برنامه تکمیلی واکسیناسیون  اجرا شود.
طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون(MMR) ویژه کودکان ۹ماهه تا هفت ساله از هشت آبان در کیش آغاز شده و تاپایان این ماه ادامه دارد.
کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه سلامت صدف صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۴ و عصر ها از ساعت ۱۷ و ۳۰ تا ۲۰ و پایگاه سلامت سحر فقط صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده ارائه خدمات به کیشوندان در جهت واکسیناسیون کودکان هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها