استاندار هرمزگان مطرح کرد:

رضایت از عملکرد راهداری استان پس از وقوع زلزله



استاندار هرمزگان گفت: از عملکرد بخش راهداری پس از وقوع زلزله راضی هستیم.

 

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان درمورد خرابی تاسیسات در بخش‌های مختلف گفت: «به دنبال وقوع دو زلزله 6.4 و 6.3 ریشتری در استان 158نقطه حادثه‌دیده داشتیم. در 23 روستا با قطعی برق مواجه شدیم. 38 گروه اعزام شدند و در 5ساعت اول پس از زلزله برق 21 روستا وصل شد. در برخی مناطق هم به‌دلیل ریزش دیوارها نیاز بود که برق هر واحد جداگانه وصل شود. مجموعا در کمتر از 24ساعت برق همه مناطق وصل شد».

 

دوستی افزود: « بخش فین و 14روستا در ساعات اولیه پس از زلزله با قطعی کامل آب روبه‌رو بودند. تا 24ساعت بعد مشکل قطعی آب همه مناطق برطرف شد».

 

استاندار هرمزگان اضافه کرد: «105سایت مخابراتی در ابتدای وقوع زلزله دچار حادثه و از سرویس خارج شدند. مشکل 98سایت در 4 ساعت اول برطرف شد. 7سایت دیگر نیز ظرف 16ساعت به مدار برگشتند».

 

دوستی گفت: «راهداری از ارگان‌هایی است که ازعملکرد آن‌ها راضی هستیم. در 5نقطه از مسیر بندرعباس_حاجی‌آباد به‌دلیل ریزش کوه با مشکل مسدود شدن جاده موجه بودیم. تا ساعت 3.5 بامداد تمامی مسیرها بازگشایی شدند. به‌دنبال پس‌لرزه‌هها نیز در برخی مسیرها سنگ‌ها مسیر را مسدود کردند که دوباره مسیرها بازگشایی شد. ریزش سنگ‌ها موجب نشست جاده شده بود و از ساعت 6 صبح 500تن آسفالت در مسیرهای آسیب‌دیده محور بندرعباس_حاجی‌آباد کشیده شد.مجموع نقاط آلوده در فرایند ریزش حدود 100کیلومتر بود».

 

استاندار هرمزگان درمورد اسکان مردم زلزله‌زده گفت: «ابتدا در روستای گیشان غربی و آب شیرین مردم زلزله‌زده اسکان داده شدند و بعد از آن در روستاهای دیگر نیز این کار انجام شد».

 

دوستی افزود: «در 55 روستایی که زلزله به آن‌ها آسیب زده بود توزیع چادر انجام شد. در بخش آب آبرسانی، برق رسانی، مخابرات و راه‌ها نارضایتی از سوی مردم وجود نداشت. تنها موردی که وجود داشت توزیع چادر بود.  در بحران‌های مختلف موضوع توزیع چادر متاسفانه یک مشکل همیشگی است. با این حال ما در شهر بندرعباس و در ورزشگاه شهدای خلیج فارس 380چادر برای اسکان برپا کردیم».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها