نکات مهم در خرید هارد اکسترنال


نویسنده: ایمان دستغیب

کمبود حافظه داخلی برای لپ‌تاپ، تبلت و سیستم، می‌تواند به معنای واقعی کلمه روز شما را خراب کند. می‌توانید یک پاکسازی دیسک را برای پاک کردن مقداری بهم ریختگی اجرا کنید، اما اگر حافظه گران‌بهای شما به سادگی تمام شده و اطلاعات مهم شما به قدری زیاد شده که نمی‌توانید از آن دل بکنید، وقت خرید یک هارد اکسترنال است.
 
هارد دیسک‌های اکسترنال، شکل یک هارد دیسک سنتی یا یک درایو حالت جامد را دارد. هارد دیسک‌های استاندارد حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی را برای همه نیازهای شما فراهم می کنند، اما آن‌ها به سرعت انتقال داده کمتر متکی هستند. به این ترتیب اگر شما یک گیمر هستید، بهتر است از هارد دیسک‌های سنتی دوری کنید؛ زیرا سرعت خواندن/نوشتن آن‌ها برای انتقال اطلاعات از درایو به کامپیوتر بسیار پایین‌تر است. اگر چندین نفر روی یک پروژه کار می‌کنید یا اگر نیاز به دسترسی به فضای ذخیره سازی از چندین فضای رایانه دارید، یک دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه یا دستگاه NAS انتخاب بهتری خواهد بود؛ زیرا فایل‌ها را به شبکه محلی شما تحویل می‌دهد و از راه دور قابل دسترسی است. اما اگر هزینه برای شما مهم است، سراغ همان هاردهای معمول و اگر نیازی به شبکه سازی حجم ندارید، سراغ هاردهای اس‌اس‌دی (هارد هایی با سرعت بالا) بروید. اگر قرار است زمان زیادی از هارد استفاده کنید، حتما هاردهایی با آداپتور یا برق مستقیم انتخاب کنید. به جز هاردهای با آداپتور، هاردهای دیگر فقط برای جابه‌جایی در زمان کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اتصال این هاردها به گوشی موبایل خوداری کنید. 
 
*اگر هدف اس‌اس‌دی است، سعی کنید هر چند روز از آن استفاده کنید. توصیه می‌کنم که به سه ویژگی توجه کنید؛ ظرفیت ذخیره سازی، سرعت و اندازه فیزیکی. 
*هاردهای اکسترنال را حتما در شرایط دمایی مناسب نگه داری کنید. 
*هنگام اتصال و جدا سازی هارد به سیستم از آنتی ویروس و ایجکت کردن یا خروج یواس‌بی دقت کنید. 
*تا جایی که می‌شود سعی کنید بیش از حد حجم خود را فرمت نکنید؛ زیرا در طول عمر هارد و حجم آن تاثیر دارد. 
*اگر هارد خود را زیاد جابه‌جا می‌کنید، حتما از کیف محافظ ضربه استفاده کنید. 
*اگر در زندگی روزمرتان اهل ماجراجویی و اهل مسافرت هستید، در چنین شرایطی بهترین انتخاب هاردهای ضد ضربه، ضد آب و ضد شوک (اتصالی‌هایی که از طریق پورت یواس‌بی رخ می‌دهد) است که مقاومت بیشتری نسبت به هاردهای معمول دارند. 
*در آخر چند برند معتبر که در این زمینه تخصص را دارند به شما معرفی می‌کنم: توشیبا، اپیسر، سامسونگ، سیگیت، وسترن دیجیتال، ادیتا، سابرنت، بوفالو، ساندیسک و ایجس. حتما گارانتی را در هر برندی فراموش نکنید که انتخاب کردید؛ زیرا اگر بهترین محصول دنیا را هم خریداری کنید، احتمال خرابی در وسایل الکترونیک وجود دارد.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها