وزیر بهداشت:

صادرات ۲۰ درصد واکسن‌های ایرانی/ آمار واکسیناسیون در ایران بی‌نظیر و برای دنیا شگفت انگیز بوده است



وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به موفقیت های دانشمندان کشورمان در زمینه تولید انواع واکسن های کرونا، اعلام کرد که امروز ایران تولید کننده بهترین واکسن ها در دنیا است.

به گزارش صبح ساحل، «بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی گفت: دانشمندان ایرانی افتخار کشور هستند ؛ اکنون نیز امکانات خوبی داریم و بهترین واکسن های دنیا را تولید می کنیم. وی تاکید کرد که باید بدانیم در آینده این احتمال وجود دارد که به این واکسن ها نیاز خواهیم داشت، بر این اساس مراکز علمی تحقیقاتی مانند موسسه رازی با حدود یک قرن فعالیت و امکانات پیشرفته از پشتوانه های علمی و تحقیقاتی کشور هستند. عین اللهی اظهار داشت : در دولت سیزدهم فاصله بین دولت و سازمان ها وجود ندارد. وی درخصوص صادرات واکسن مازاد کشور گفت : طبق پیش بینی کمیته واکسن کشور باید نیاز داخلی تامین شود و مازاد واکسن ها صادر خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: برای ما مهم است در صورتی که مازاد بر نیاز باشد صادرات داشته باشیم که صادرات می تواند از جهات مختلف خوب باشد ضمن آنکه به کشورهای دیگر کمک می کنیم. وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی کشورها واکسن های ما را بشناسنداین واکسن ها اعتبار بین المللی زودتر کسب خواهند کرد.

وزیر بهداشت گفت: اکنون طبق مصوبه کمیته واکسن کشور تولید کنندگان می توانند ۲۰ درصد واکسن های ایرانی را صادر کنند. عین اللهی بیان داشت : از مردم کشورمان به خاطر اعتماد به دولت و وزرات بهداشت و درمان در سه ماه اخیر تشکر می کنیم زیرا در این مدت استقبال بالایی برای دریافت واکسن کرونا در کشور شکل گرفت . وی ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد جمعیت هدف در کشور دز اول و ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این آمار واکسیناسیون در ایران بی نظیر و برای دنیا شگفت انگیز بوده که نشان دهنده اطمینان مردم به دولت است.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی گفت: اکنون پیک کرونا در کشور فروکش کرده است هرچند که احتمال شیوع پیک بعدی وجود دارد. عین اللهی با اشاره به اینکه باید با کرونا زندگی کنیم، اضافه کرد: در کشورهایی که درصد بالایی از مردم واکسینه شده اند اکنون گرفتار کرونا هستندبه طوریکه کشوری مانند آلمان روزانه ۵۰هزار مبتلای جدید به کووید ۱۹ شناسایی می کند و کشور آمریکا هم همینطور.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها