رئیس سازمان صمت استان:

ایجاد رشته دانشگاهی مهندسی مواد متالوژی، نیاز هرمزگان است



جلسه هم اندیشی ارتباط صنعت با دانشگاه با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، رئیس دانشگاه و هیات علمی و همچنین نمایندگان صنایع بزرگ استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «خلیل قاسمی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه ملی و توسعه پایدار گسترش ارتباط بین صنعت با دانشگاه است که این ارتباط با اعتماد بین صنعت و دانشگاه قابل اجرا است. وی عنوان کرد: امروزه هرمزگان به دنبال تغییر و تحولی اساسی و حرکتی به سمت ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه است که امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتری بین صنایع استان و دانشگاه ها شگل گیرد.

قاسمی با اشاره به استقرار صنایع بزرگی همچون فولاد و همچنین شرایط زیست محیطی و آب و هوایی هرمزگان اظهار داشت: ایجاد رشته مهندسی مواد متالوژی در دانشگاه های استان یکی از مطالبات صنایع استان، از دانشگاه ها است. وی به سه محور همکاری سازمان در حوزه های آموزش، تحقیق و توسعه، آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای در استان پرداخت و افزود: برنامه های مذکور جزء اولویت های این سازمان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در حوزه تولید صنعتی تمامی مجوز هایی که برای ایجاد واحد صادر می گردد یا باید آن واحد پتانسیل استان باشد یا محوریت صادراتی داشته باشد. وی در ادامه افزود:  ایجاد واحد صنعتی که با اصرار و به هر نحوی راه اندازی شود تا کنون نداشته ایم و تا امروز در این مقطع هیچ واحدی تعطیل و یا با کاهش رونق در استان مواجه نشده ایم،  ضمن اینکه بعضی از واحدها با کمک همکاران اصلاح شد.

گفتنی است در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  و ایجاد زمینه های نوآوری و شکوفایی در پژوهش های علمی به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی و ایجاد ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و تامین شرایط و فعال سازی امکانات، منابع و سرمایه های علمی و فرهنگی با نگاه گسترش مرزهای دانش، تجاری سازی نتایج پژوهش و توسعه کارآفرینی به امضاء رسید.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها