آخرین اوضاع کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها



طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز جمعه پنجم آذر ماه با عبور از خیز پنجم کرونا و پوشش واکسیناسیون گسترده، تمام شهرهای ایران از وضعیت قرمز خارج شدند.

      

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده در حال حاضر ۷۱۵ نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۵۹۷ نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: با بستری شدن ۴۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، مجموع بستری های کرونا در بیمارستان های هرمزگان به ۱۱۸ نفر رسید. هم اکنون از مجموع بستری های کرونا ، ۱۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی روند واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را نیز پرشتاب ارزیابی کرد و گفت: با واکسینه شدن ۷ هزار و ۵۵ نفر در شبانه روز گذشته، مجموع واکسیناسیون در استان به ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۱ نفر رسید که از این شمار یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۰۸ نفر هر دز را دریافت کردند.

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل اعلام کرد که با بستری ۳۰ بیمار جدید کووید-۱۹ در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته، تعداد بستری‌های این بیماری در بیمارستان‌ها به ۱۶۷ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۵۳ بیمار کووید- ۱۹ نیز با دریافت خدمات درمانی در منازل مسکونی خود تحت نظر و مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته سه نفر درگیر از مبتلایان بیماری کووید-۱۹ بستری در مراکز درمانی استان اردبیل جان باختند که با فوت آنها  مجموع جان باختگان کرونا در این استان در ۲۱ ماه گذشته و در خلال پنج موج، به ۲ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

خبر دیگر امروز اینکه علی شریفی سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفته اکنون روند بستری در اکثر استان‌ها به جز خراسان جنوبی نزولی و در شهرستان‌های قرمز هم روند بستری صعودی است که همچنان باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان تیر امسال در شروع خیز پنجم شیوع کرونا قرار گرفت که مهر ماه از موج پنجم عبور کرد و از جمله استان‌هایی بوده که در ارزیابی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دارای بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با اشاره به لزوم اجرای واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ۸۲ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز نخست واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت و تزریق کرده‌اند.

محمدحسن کرمی تاکید کرد: همچنین تاکنون ۶۸ درصد جمعیت هدف شهرستان بروجن موفق به دریافت و تزریق دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۴ بیمار جدید به ۳۹۷ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته دو نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی قم، وضعیت کرونایی استان قم از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ «آبی» در آمد.

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفته در شبانه روز گذشته در حالی که ۳۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری شدند، به همین تعداد نیز ترخیصی داشتیم، از این رو تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌های کرونایی استان مساوی شد.

     

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها