12

مهر

1403


اجتماعی

07 آذر 1400 08:43 0 کامنت
با توجه به تغییرات زیادی كه عالمگیر شدن بیماری كووید-19 در سبك خواب، بیداری، تغذیه و فعالیت‌های آزاد از دانش‌آموزان ایجاد كرده  است.
 
والدین می توانند با اعمال چندین روش‌ فرزندان‌شان را برای افزایش بهره‌وری آموزشی در قالب آموزش‌های مجازی در خانه آماده كنند. مهم‌ترین كاری كه والدین می‌توانند انجام دهند این است كه تغذیه فرزندان‌شان را طوری تنظیم كنند كه سه وعده اصلی در برنامه غذایی آنان وجود داشته باشد و حذف نشود. بی‌شك برنامه خواب بچه‌ها ولو با وجود آموزش مجازی در خانه باید تغییر كند و بچه‌ها باید نهایتا ساعت 11 شب خواب باشند تا صبح روز بعد سرحال و با تمركز برای كلاس‌های مجازی مدرسه بیدار شوند .اگر به تغذیه دانش‌آموز توجه نشود در مواقعی كه سر كلاس مجازی است، از پرخوری‌های هیجانی نظیر تنقلات ناسالم و فست‌فودها بسیار استفاده خواهد كرد. به بیان دیگر وقتی تغذیه به‌خوبی در سه وعده صرف نشود، تمایل به استفاده از میان‌وعده‌های غلط افزایش می‌یابد كه منجر به سوء‌تغذیه كودكان می‌شود. بچه‌هایی كه صبحانه نمی‌خورند با افت قندخون مواجه می‌شوند و عصبی‌تر، كم‌حوصله‌تر و پرخاشگرتر هستند.
 
تنظیم هیجان‌های روحی افراد با تغذیه رابطه مستقیم دارد و اگر ما تغذیه مناسبی داشته باشیم، می‌توانیم حالت‌های هیجانی‌مان را كنترل كنیم. همچنین ایجاد نظم در برنامه خواب فرزندان مساله ای حائز اهمیت است. میزان و كیفیت خواب، نقش بسیار زیادی در فرآیند آموزشی و یادگیری دانش آموزان دارد.حداقل خواب افراد باید بین شش تا هشت ساعت در شبانه‌روز باشد. اگر میزان خواب، بیشتر از این میزان باشد، خوابی كسالت‌آور محسوب می‌شود كه ناشی از بیماری‌های متابولیكی بدن است و كمتر از آن هم منجر به كاهش توجه و تمركز و دسترسی‌ نداشتن به حافظه و اختلال یادگیری می‌شود. اگر والدین بتوانند خواب فرزندان خود را تنظیم كنند كمك شایانی به روند یادگیری و آموزش موثر آنان كرده‌اند.
دیدگاه ها (0)
img