13

مهر

1403


حوادث

17 آذر 1400 09:44 0 کامنت
جوان حدودا 37 ساله پاراگلایدر سوار هنگام پرواز در منطقه کوه گنو دچار سقوط و آسیب‌دیدگی شدید شد. وی ساعت 15 و 30 دقیقه عصر دیروز بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه و بدون آشنایی به منطقه، اقدام به پرواز با پاراگلایدر کرد که دچار حادثه شد و به درون دره سقوط کرد.
 
به گزارش صبح ساحل، مسئول تیم جست‌وجو و نجات هیئت کوهنوردی هرمزگان بابیان اینکه این فرد مصدوم اهل شمال کشور است گفت: دیروز صبح مسابقه پاراگلایدر سواران در منطقه کوه گنو برگزارشده بود که این جوان، بعد از پایان مسابقه بدون هماهنگی با دستگاه‌های امدادی در منطقه و در زمان نامناسب با چتر خود به پرواز درآمد.
مسعود محمدی افزود: چون این جوان شناخت کافی از منطقه نداشته در نقطه‌ای قرارگرفته بود که حتی پاراگلایدر سوارانی با شناخت کامل از موقعیت مکانی، در این منطقه پرواز نمی‌کنند.
وی ادامه داد: او به‌سرعت به دره‌ای سقوط کرد و با بی‌سیم و موبایل با دوستانش ارتباط گرفت آن‌ها نیز بلافاصله به گروه‌های امدادی اطلاع دادند.
محمدی با اشاره به اینکه تیم متشکل از 15 نفر از نجات گران جمعیت هلال‌احمر وامداد و نجات هیئت کوهنوردی استان و افراد محلی، به کمک فرد آسیب‌دیده اعزام شدند گفت: حدود 2 ساعت بعدازاین حادثه با کمک اهالی منطقه به موقعیت موردنظر رسیدیم و پس از کمک‌های اولیه و با توجه به‌شدت جراحات و وضعیت وخیم جوان آسیب‌دیده تصمیم گرفته‌شده وی هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی منتقل گردد و امکان ماندن برای بالگرد در صبح امروز نبود.
محمدی افزود: تیم متشکل از 15 نفر پشتیبان ساعاتی بعد در میان مسیر به ما ملحق شدند، مصدوم را تا روستای چاهو گنو منتقل کردیم و تحویل آمبولانس 115 دادیم.
مسئول تیم جست‌وجو و نجات هیئت کوهنوردی هرمزگان از افراد خواست: قبل از ورود به منطقه حتماً از نقاط حساس و پر از خطر اطلاعات کافی کسب کنند.
وی این را عنوان کرد که متأسفانه برای برگزاری این رویداد ورزشی هیچ اطلاعی به دستگاه‌های امدادی داده نشده بود.
  
دیدگاه ها (0)
img