تخلیه و بارگیری ۷۰ هزار TEU کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان آمار تخلیه کانتینر یخچالی در بندرهای شرق این استان را اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه ۷۰ هزار و ۶۴ TEU کانتینر یخچالی در بندرهای شرق این استان تخلیه و بارگیری شد. 

محمدحسینی گفت: عمده کالاهای صادراتی حمل شده توسط کانتینر یخچالی شامل میوه و تره بار به میزان ۱۳۱ هزار و ۲۶۴ تن می باشد که از طریق بنادر شهید باهنر، جاسک و سیریک به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: در این مدت نیز شش هزار و ۳۴۳ فروند شناور در بنادر شرق هرمزگان پهلو گرفته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: از این میزان شناور ۲۷۹ فروند بالای هزار تن و تعداد ۶ هزار و ۶۴ فروند دیگر نیز شناورهای زیر هزار تن هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محمدحسینی گفت: در این بازه زمانی نیز ۲۴ هزار و ۲۶۵ کامیون حامل کانتینر یخچالی در بنادر مرکز و شرق هرمزگان رفت و آمد داشته‌اند که آمارها افزایش ۷ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بهره‌گیری از ۲ بندر تجاری و مسافری در مرکز و پنج بندر تابعه در شرق هرمزگان، در حوزه‌های مسافری، تجارت و گردشگری دریایی فعالیت می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها