13

مهر

1403


ورزشی

20 فروردین 1393 09:00 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی -  باشکست تیم سهیلی جوان قشم برابر تیم اروند بندرعباس که درهفته پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های استان هرمزگان رقم خورد   تیم اروند قهرمان این دوره از مسابقات شناخته شود وتیم سهلی جوان به عنوان نایب‌قهرمان  دست یافت.از شگفتی‌های مهم و قابل‌توجه هفته پایانی این مسابقات که باعث از دست رفتن قهرمانی تیم سهیلی جوان شد شکست این تیم مقابل اروند بندرعباس بودکه این شکست برای قشمی‌ها دور از انتظار بود چرا اگر این تیم یک امتیاز از این دیدار کسب می‌کرد قهرمانی رادرخانه‌اش جشن می‌گرفت اما این اتفاق صورت نگرفت وبه جای سهیلی این تیم اروند بود که با یک بازی حساب شده ومنطقی توانست با پیروزی 2برصفر جشن قهرمانی را درخانه حریف بگیرد و به عنوان نماینده استان درمسابقات کشوری شرکت نماید.درپایین جدول جدال سختی بین تیم‌های سیبه کوخرد،کشاورزمیناب،اتحادرودان وآرش میناب برای ماندن درلیگ برتر استان درهفته پایانی صورت گرفت. کشاورز درجدالی نه چندان سخت ملوان بندرکنگ که سقوطش به دسته اول مشخص شده بود به پیروزی 3برصفر دست یافت. تیم اتحادرودان درهفته پایانی از امید درگهان درخانه‌اش پذیرایی کرد .دراین دیدار اتحاد مهمانش را با 2 گل شکست داد تا با این پیروزی خیالش راحت شود. اما جدال دو تیم ستاره انقلاب رودان وآرش میناب پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی 1-1 رسید وآرش نتوانست به امتیاز لازم برای ماندن درلیگ دست یابد. به این ترتیب آرش وملوان به همراه تیم تربیت که درآغاز مسابقات دربازی‌ها شرکت نکرد با لیگ برتر خداحافظی کردند.در این رقابت ها  جواد جغینی‌پور با 21 گل زده آقای گل مسابقات شناخته شد.عبدالمجید دبیده ریس هیات فوتبال هرمزگان در پایان مسابقات لیگ برتر  درباره چگونه برگزاری این رقابت‌ها به صبح‌ساحل گفت: لیگ برتر امسال نسبت به سال‌های گذشته با نظم بهتری برگزار شد. وی اظهار داشت: حساسیت لیگ سال 92 به مراتب نسبت به سال های گذشته بالاتر بودواین حساسیت در بالا وپائین جدول تا پایان مسابقات هم ادامه داشت تا جایی که درهفته پایانی سه تیم بخت قهرمانی داشتند ودرپایان این اروند بود که با تفاضل گل بهتر نسبت به سهیلی قهرمان لیگ برتر هرمزگان شد.

 دبیده درباره حواشی بازی اروند وسهیلی قشم هم گفت: دراین دیدار تمامی عوامل هیات به قشم رفتند تا خدای ناکرده حق تیمی ضایع نشود. وی درباره این که چرادرآخرین لحظات ابلاغ داوری یکی از داوران این بازی لغو شده است گفت: برخی از تیم‌ها با رایزنی که خودشان می‌کنند وتفکراتی که دارند فکر می‌کنند کمیته داوران همان داوری که درفکرآن‌هاست برایشان می‌گذارد اما این گونه نیست وکمیته داوران ما مستقل عمل می‌کند وهیچ‌گاه هیات فوتبال هم اجازه نخواهد داد تا تیمی برای کمیته داوران تصمیم بگیرد که چه داوری برای آن‌ها چینش شود. دبیده گفت: این تصمیم کمیته داوران بوده است که چه داورانی  این مسابقه را سوت بزنند  واگر چنین اتفاقی افتاده که داور عوض شده است کمیته داوران حق دارد که چنین کاری را انجام دهد.

رئیس هیات فوتبال استان درباره رای کمیته انضباطی بازی سیبه کوخرد واروند که با سه امتیاز این بازی تیم اروند توانست قهرمان استان شود به صبح‌ساحل گفت: یکی از قوانین آئین‌نامه اجرایی مسابقات هیات فوتبال این بود که درتمامی مسابقات نیروی انتظامی وآمبولانس  در محل مسابقه حضور داشته باشد  واگر تیمی نتواند این عوامل را مهیا کند به طور یقین دیدارش سه برصفر می‌شود که کمیته انضباطی با هیات‌رئیسه هیات فوتبال درجلسات متعدد یک هفته مانده به پایان مسابقات رای سه برصفر این بازی را اعلام کردند وجای هیچ‌گونه شک‌وشبهه‌ای نیست.

 عبدالمجید دبیده گفت: برای مسابقات لیگ برتر هزینه زیادی  انجام داده‌ایم ولی متاسفانه 7 تیم هنوز هزینه ورودی خود را پرداخت نکرده‌اند وبا هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان وکمیته انضباطی به دنبال آن هستیم تا مدیران این 7 تیم بتوانند هرچه زودتر هزینه وردی خودشان  را پرداخت نمایند تا ما هم شرمنده داوران خود نباشیم زیرا تاکنون موفق نشده‌ایم حق قضاوت داوران را پرداخت کنیم ونگرانی داوران نگرانی ما هم می‌باشد ولی داوران بدانند به جدیت به دنبال برطرف کردن این مشکل هستیم وبه زودی حق قضاوت آن‌ها پرداخت خواهد شد.

رئیس هیات فوتبال هرمزگان درباره هزینه‌های مسابقات لیگ برترگفت: هنوز به طور دقیق هزینه‌ها برآورد نشده است اما سال گذشته حدود 54 میلیون تومان برای 188 بازی هزینه کردیم وامسال هم اگر بیشتر از این نباشد به طور یقین کمتر نخواهد بود. وی درباره حضور تیم اروند درمسابقات زیرگروه کشورهم گفت: اروند به دنبال جذب اسپانسر است تا بتواند خودش راهی این مسابقات شود ومثل فصل گذشته که سهیلی امتیاز خودش را واگذار کرد نباشد. وی اظهارداشت: اروند به عنوان یک باشگاه خصوصی و مردمی امکانات لازم را برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته سوم کشور را دارد وقبل از آغاز مسابقات نمایندگان سازمان لیگ به بندرعباس خواهند آمد واین امکانات را بررسی می‌کنند واگر نواقصی باشد باید برطرف شود. دبیده بیان داشت: با قاطیت  کامل می‌ گویم که امکانات فوتبال هرمزگان از خیلی‌ها از شهرستان‌های  کشور بیشتر است واین ادعای من را تیم‌های که درمسابقات کشوری حضور دارند تایید خواهند کرد. وی گفت:‌متاسفانه تیم‌های ما در مسابقات لیگ دسته سوم در شهرستان‌ها در زمین‌هایی به میدان می‌روند که اصلاً در شان مسابقات لیگ کشور نیست ولی درهرمزگان وشهر بندرعباس این‌گونه نیست وتیم‌های مهمان دربهترین شرایط مسابقات خودشان را برگزار می‌کنند.عبدالمجید دبیده رئیس هیات فوتبال هرمزگان درپایان در باره برگزاری مجمع سالانه هیات فوتبال هم گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال باید این مجمع برگزار شود. مجمع عادی هیات فوتبال قرار بود دوازدهم اسفندماه انجام شود که این اتفاق رخ نداد و احتمال دارد دراواخر فروردین ماه این مجمع برگزار شود. وی درخصوص این که چه کسی ریاست این مجمع را برعهده خواهد داشت هم گفت: به دنبال آن هستیم که شخص اول فوتبال کشور به بندرعباس بیاید ودر مجمع عادی سالانه هیات فوتبال استان حضور داشته باشد.

دیدگاه ها (0)
img