کلاهبردار هفت میلیارد ریالی در قشم دستگیر شد



فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی قشم یک کلاهبردار سایبری با هفت میلیارد ریال کلاهبرداری، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش صبح ساحل، «سردار غلامرضا جعفری»، فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی کلاهبرداری و اغفال وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت. وی ادامه داد: موقعیت متهم در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی، دستگیر و با اعتراف به هفت میلیارد ریال کلاهبرداری برای اقدامات تکمیلی به یگان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: متهم از طریق شبکه‌های اجتماعی با عنوان طلا فروش، انجام تبلیغ فروش طلا و جواهرات، ایجاد صندوق امانات در قبال سپرده طلا و جوهرات و پرداخت وام به میزان جواهرات در سایت‌های شرط‌بندی به کلاهبرداری می‌پرداخت. وی اضافه کرد: وی طعمه‌های خود را که اغلب زنان متاهل بوده شناسایی و با ایجاد ارتباط، اعتماد سازی، دریافت اطلاعات شخصی و هک کردن تلفن همراهشان، با استفاده از عکس و فیلم افراد اقدام به اخاذی و کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: متهم از طریق کارت‌های بانکی افراد با شگرد بالا بردن معدل حساب بانکی نیز توانسته است کلاهبرداری‌های فراوانی انجام دهد و تا قبل از دستگیری حدود ۲۰ فقره شکایت از ایشان در مراجع قضایی ثبت شده است. وی تاکید کرد : برابر دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها، چنانچه شهروندان توسط این متهم مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفته اند، با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم نسبت به تنظیم شکایت و پیگیری موضوع اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها