13

مهر

1403


حوادث

25 فروردین 1393 09:24 0 کامنت

 صبح ساحل ، حوادث -   از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان آن ماموران آتش نشانی به همراه دیگر ارگانهای مربوطه در جهت خدمات رسانی به اهالی بندرعباس و همچنین مهمانان نوروزی خدمات مضاعفی را انجام دادند که به وضوح در آمار و عملکردهایشان دیده می شود. از جمله  انجام 352 مورد عملیات نجات و امداد، اطفای حریق، آبکشی معابر، محلات و برخی ادارات و ارگان ها در هنگام بارندگی، کشیدن خودرو از ساحل، باز کردن معابر بسته شده بر اثر افتادن درخت ها، و تصادفات جاده ای و...

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، امداد و نجات در خصوص سیلاب و راهنمایی مسافران نوروزی برای عدم شنا و عدم ورود خودروها به مناطق ممنوعه دریا بیشترین ماموریت این دستگاه بوده است.

آتش پاد دوم فرجام دانش گفت: 352 مورد حادثه به تلفن 125 آتش نشانی  گزارش داده شد که 183 مورد آن مربوط به سیلاب  بوده است. وی امداد رسانی سیلاب زدگان  در محله 22 بهمن. محله سنگ کن( نخل ناخدا) شهرک نوبت ، محله شمیلی ها ، اطراف خور نایبند دانست که منازل این افراد دچار  آب گرفتگی  شده بود و اکیپ امداد در بیشتر موارد دستور  تخلیه اضطراری  افراد از محل را صادر می کردند وسیلاب زدگان را  در سالن های ورزشی اسکان دادند. دانش با اشاره به اسکان حدود 100 هزار نفر مسافر نوروزی گرفتار شده دربارندگی به 28 سالن ورزشی گفت: با شروع بارندگی و سیلاب ماموران آتش نشانی به همراه ماموران شهرداری، سازمان مناطق و فضای سبز و تخلفات شهری شهرداری جهت رفاه شهروندان  خود را در مناطق که دچار آب گرفتگی و .. شده بود رسانند و به امداد و نجات و اسکان پرداختند. این مقام مسوول از سازمانهایی گله کرد که در مواقع اضطراری حضور فیزیکی نداشتند ولی  از هر طریقی اطلاع رسانی می کردند که نقش چشم گیری در امداد و نجات و اسکان داشتند. دانش از مرگ 3 نفر بر اثر سیلاب خبر  داد و اظهار داشت:2 نفر در خارج از شهر حوالی شهرک پالایشگاه گاز و سرخون (رودخانه تازبر) بر اثر سیلاب جان دادند ، یک نفرنیزکه از مسافران نوروزی بود بر اثر ریزش دیوار پارکینگی  ناشی از بارندگی در  محله سورو قدیم کشته شد.

 مرگ مسافر میانسال

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در ادامه سخن از مرگ مرد 47 ساله ای گفت که در ساحل بوستان   غدیر  بر اثر برخورد یک فروند قایق متفرقه  جانش را از دست داد. دانش افزود: در ساعت 14 و 30 دقیقه 13 فروردین ماه به ما اطلاع دادند که چنین حادثه ای رخ داده است که ماموران بعد از رسیدن به محل با جسد وی مواجه شدند این فرد یکی از مسافران نوروزی بود.

وی با بیان اینکه  مسوولیت توقیف و کنترل  شناورهای غیر مجاز بر عهده فرماندهی دریابانی بود افزود:در ایام عید هر روز شناورهای غیر مجاز در حال دور زدن در سواحل بودند در صورتی که در جلسه ای برای ایام عید مقرر شد که  کلا شناوران غیر مجاز در دریا تردد نکنند ،تعداد قایق های خاص با کنترل دریابانی و همراه با جلیقه نجات باشند. دانش از نجات 2 نفر در حال غرق شدن در سواحل بندرعباس در تعطیلات عید نوروز خبر داد که در سال گذشته این آمار  7 نفر را نشان می داد. وی  از راه اندازی 5 ایستگاه ناجی غریق ( 2 ایستگاه در سورو،3 ایستگاه در ساحل غدیر)  خبر داد که  16 ناجی غریق در انجا  مستقر شدند. دانش گفت: در این مدت  14مورد تابلو هشدار دهنده  در نقطه پر خطر سواحل نصب و ساحل پارک ولایت به علت خطراتی برای گیر کردن خودرو و افراد  نیز  بسته شد. دانش ادامه داد: در این ایام  12 مورد گیر کردن خودرو در سواحل گزارش داده شد که این آمار تا   2 سال پیش، 70 ماشین  گیر کرده بود که اکیپ آتش نشانی خودرو ها را نجات دادند.

 اطفای 63 مورد حریق

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس از اطفای 63 مورد حریق در شهر در تعطیلات ایام نوروز مطالبی ایراد کرد که  اتصالی برق و گاز بیشترین عامل ایجاد این حریق ها بود.

 ایستگاه 10، بلااستفاده

دانش، خریداری تجهیزات فردی استاندارد  به اعتبار یک میلیارد و نیم ،خرید خودروی بالابر برای  ساختمانهای مرتفع،  خرید خودرو با ارتفاع بلند برای سیلاب ، آموزش تخصصی پرسنل و اعزام برای دوره های بین المللی مرمت ایستگاه 2، 3 و 9 آتش نشانی  را از برنامه های امسال ذکر کرد و افزود: در سال جاری ایستگاه 11 آتش نشانی بندرعباس در شهرک پیامبر اعظم راه اندازی می شود.وی  از کمبود نیرو گله کرد که با راه اندازی ایستگاه 10 آتش نشانی بندرعباس در شهرک پیامبر اعظم ، به علت عدم مجوز استخدام نیرو، این ایستگاه کار خود را شروع نکرده است. دانش گفت: اکنون 195 نفر نیرو در آتش نشانی داریم که 150 نفر عملیاتی هستند و باید حداقل 50 نفر دیگر استخدام شوند. وی ادامه داد: مجوز قبلی استخدام40 نفر  نیرو،  5 سال به  طول کشید و در این مدت  47 نفر بازنشسته شده بودند.

دیدگاه ها (0)
img