آماده‌باش کامل نیروهای بهداشت و درمان در هرمزگان



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آماده باش کامل نیروهای بهداشت و درمان این استان به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه پرقدرت بارشی در هرمزگان در روزهای آینده خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر محمود حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع کمیته بحران وقوع سیل احتمالی در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و در این کمیته برنامه ریزی لازم برای فراهم شدن امکانات و تجهیزات لازم و هم چنین حضور به موقع و فعال تیم های بهداشتی و درمانی و پشتیبانی جهت خدمت رسانی سریعتر انجام شد.

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد ، لیست مادران باردار پرخطر در روستاهای منطقه تهیه شود که در صورت وقوع سیل احتمالی خدمات رسانی سریعتر جهت کاهش آسیب به این مادران انجام گیرد.

دکتر حسین‌پور با بیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان هرمزگان در آمادگی کامل برای رویارویی با بحران احتمالی قرار دارد، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی از نظر داروهای اورژانسی پیش بینی لازم را انجام دادند تا کمبودی از نظر دارو و تجهیزات پزشکی وجود نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دراین نشست مقرر شد، تیم‌های واکنش سریع متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و بیماریها، آمادگی کامل در زمان بحران را از نظربیماریابی و بررسی وضعیت بهداشتی آب و پایش سلامت آب آشامیدنی و انجام کلرسنجی برای رعایت موازین بهداشتی داشته باشند.

 

براساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، هرمزگان در روزهای آینده شاهد ناپایداری جوی و دریایی خواهد بود و به همین دلیل هشدار سطح نارنجی برای آن صادر شده است.

این وضعیت جوی تا دوشنبه ۱۳ دی ماه تداوم خواهد داشت و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران در سطح استانی و شهرستان اعلام آماده باش شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها