تشدید بحران پشه آئدس با شروع بارندگی‌ها در جنوب کشور



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پی اعلام بارندگی‌ها، در خصوص به وجود آمدن مکان های رشد و تکثیر پشه آئدس هشدار داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اعلام بارندگی های شدید در جنوب کشور و استان هرمزگان، امکان به وجود آمدن مکان های مناسب جهت رشد و تکثیر پشه آئدس و دیگر ناقلین وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با رعایت چند نکته ساده توسط شهروندان، می‌توان از تکثیر این پشه در منزل و محیط اطراف خود جلوگیری کرد و یا آن را کاهش داد.

وی گفت: تمام ظروف نگهداری آب، منابع آب زیرزمینی، حوض و بشکه های آب باید درپوش داشته باشند، لاستیک های غیر قابل استفاده و زباله هایی مثل قوطی کنسرو و بطری ها که امکان جمع شدن آب در آنها وجود دارند از محیط منزل جمع آوری و درون سطل زباله ریخته شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ظروف آب زیر کولر، قایق های غیر قابل استفاده برعکس شده و یا  بطور کلی تمام ظروف و مکان هایی که احتمال جمع شدن آب باران در آنها وجود دارد، جمع آوری و بهسازی شوند.

حسین پور گفت: مهمترین و موثرترین روش جلوگیری از رشد و تکثیر و مبارزه با پشه آئدس و دیگر ناقلین بهسازی محیط و از بین بردن آب های راکد است و همشهریان عزیز می توانند با رعایت این نکات، موجب کاهش تکثیر این پشه ها در محیط زندگی خود شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: چاره اندیشی برای بهسازی محیط و از بین بردن زیستگاه پشه آئدس مهمترین قدم در پیشگیری از بیماری‌های تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا است چرا که بیماری‌های منتقله از این پشه‌ها به‌مراتب خطرناک‌تر و کشنده تر از پشه مالاریا است.

وی گفت: تهدید و آسیبی که بیماری منتقله از این پشه در جامعه ایجاد می‌کند تنها مختص سیستم بهداشتی و درمانی نبوده و از نظر بعد اقتصادی و سیاسی و امنیتی نیز تهدید خطرناکی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و همکاری بین بخشی و سایر ارگان‌ها استفاده کرده و بتوانیم به خوبی از ایجاد این بیماری جلوگیری و پیشگیری صورت گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها