رئیس جمهور در جلسه شورای اداری:

کارگروه حل مسائل تکمیل پل خلیج فارس سریعا تشکیل شود


نویسنده: صبح ساحل

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری گفت: ظرفیت های هرمزگان را باید به درستی شناخت و در مسیر رفع مشکلات مردم از آن‌ها استفاده کرد. گام هایی برداشته شده اما کامل‌ نیست. از این مشکلات نمی توان به راحتی عبور کرد.
 
به گزارش صبح ساحل، رئیسی گفت: دانشگاه ها و مدیران استان باید بررسی کنند چرا با این میزان از ذخایر و میادین گازی اما مردم دارند با فقر و مشکل زندگی می کنند و این موضوع باید حل شود. منتظر نمانید تهران برای شما نسخه بنویسد باید به دست مدیران استان حل شود.
وی افزود: اینکه چرا توسعه‌یافتگی در حوزه صنایع، معادن و کشاورزی منتهی نشده به رفع فقر و مشکلات استان باید بررسی شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد روستاها در زمینه کشاورزی‌ باید فعال شود تا روستاییان در آن منطقه ماندگاری پیدا کنند.
رئیسی گفت: در صنایع حوزه نفت، گاز، کشاورزی و غیره باید از نیروهای کارآمد استان استفاده شود. مدیران استان حتما این کار را انجام دهید. به استاندار و مدیران تاکید میکنم اولویت در جذب را به نیروهای کارآمد استان بدهید. این نیست که هر نیروی تازه‌فکری‌ در تهران،اصفهان و مشهد باشد. 
رئیس جمهوری با بیان اینکه وظیفه ما این است که در جذب، نگهداری، پرداخت حقوق و فضا دادن به نیروی انسانی کارآمد عدالت را رعایت کنیم گفت: ممکن است عده ای‌ از خواص ناراحت شوند، هیچ اشکالی ندارد. ما برایمان در این دولت اولویت رضایت عموم مردم است. اعتماد عموم مردم نباید خدشه دار شود. این هم در بخشنامه ها اتفاق نمی افتد در عملکرد مدیران نهفته است.
وی با بیان اینکه یک ساماندهی نظام واردات و صادرات تعیین شود که نقش ملوانان هم در آن دیده شود، گفت: موضوع صید و صیادی باید ساماندهی شود. صید ترال و شناورهایی که باعث تخریب اکوسیستم می‌شود باید از آن جلوگیری شود. ظرفیت صیادی باید در اختیار صیادان منطقه باشد. 
رئیسی با بیان اینکه متخصص و پزشکی که از استان های دیگر بیاید اینجا ماندگاری نخواهد داشت، گفت: فعال کردن ظرفیت‌ها برای تجهیز مراکز درمانی باید انجام شود.
رئیسی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی در بندر شهید رجایی اضافه کرد: صنایع در میزان پرداخت مسئولیت‌های اجتماعی و میزان درآمدشان شفاف باشند. استاندار این موضوع را پیگیری‌ کند. 
وی تاکید کرد: صندوق توسعه استان می‌تواند اختیارات مسئولان هرمزگان و مسئولانش را افزایش دهد.
رئیس جمهور گفت: مسائل مطرح شده درباره مناطق آزاد از جمله افزایش مالیات ارزش افزوده و پل خلیج فارس باید در هیات دولت مطرح شود. کارگروه حل مسائل تکمیل پل خلیج فارس سریعا تشکیل شود. وزیر اقتصاد این موضوع راپیگیری‌کند.
به گفته رئیسی دولت در این مدت کوتاه ۴۰ درصد در صادرات کالاهای غیر‌نفتی و در نفتی‌ها به میزان خوبی رشد داشته‌ایم.
وی گفت: اختصاص زمین در مجاورت بندرشهید رجایی برای اعضای اکو قابل بررسی است و نیاز به تصمیم گیری کلان دارد. در نهاد ریاست جمهوری به این موضوع رسیدگی می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها