مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

بررسی و پایش انتشار میعانات گازی



مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان درباره منشا انتشار بوی نامطبوع در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر و قشم گفت: انتشار بوی نامطبوع به دلیل ایجاد حادثه و نشر میعانات گازی از خط لوله انتقال خوراک شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فاصله ۴۳ کیلومتری شهر بندرعباس و ۶ کیلومتری روستای دمیلو در بستر رودخانه کل بوده است.
به گزارش صبح ساحل، «حبیب مسیحی تازیانی»، مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در حوضه آبریز این رودخانه، حجم قابل توجهی سیلاب با دبی فراوان در بستر رودخانه جاری شده به طوری که در محل حادثه ؛ عرض این سیلاب حدود ۵۰۰ متر بوده است. 
وی افزود: کارشناسان این اداره کل در اولین فرصت در محل حاضر شده و به بررسی و پایش مبادرت ورزیدند. همچنین گشت مشترک دریایی انجام و از محل‌های ورود سیلاب به دریا و همچنین نوار ساحلی بندرعباس ، بندر خمیر و قشم نمونه برداری انجام شد. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان بیان داشت: در این گشت دریایی لکه‌های نفتی در دریا مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و  دریانوردی هرمزگان انجام و پاکسازی محل در حال انجام هست. وی تاکید کرد: از ساعات اولیه صبح، انتقال میعانات متوقف شده و کلیه امکانات پالایشگاه برای ترمیم خط لوله و پاکسازی منطقه مستقر می باشد و انتظار می رود با کاهش دبی سیلاب ، عملیات اجرایی آغاز شود.
گفتنی است که خسارت ناشی از آلودگی ایجاد شده در دریا برآورد و محاسبه شده و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها