مرد، خواستگار دخترش را کشت ؛

جزییات حادثه محله بهشت زهرا قدیم بندرعباس پس از گذشت 13 سال



  صبح ساحل ، حوادث -  همه چیز برای اجرای حکم قصاص مهیا است ، پدر و مادر مقتول در زندان مرکزی بندرعباس حضور دارند و ماموران زندان،  قاتل 61 ساله درشت اندام با موهای جوگندمی را به سمت دار اعدام هدایت می کنند. قاتل با پاهای لرزان به بالای چهارپایه  می رود و طناب اعدام بر گردنش قرار می گیرد. فضای سنگینی حکم فرماست، حکم اعدام قرائت می شود ومادر مقتول خودش می‌خواهد حکم را اجرا کند. در حالی که چشم هایش پر از اشک است  به سمت چهار پایه می رود و کم کم با دست چهار پایه را از زیر پاهای قاتل فرزندش می کشد... این زن در حالی که می بیند محکوم به اعدام  با مرگ دست و پنجه نرم می کرد ومعلق میان زمین و آسمان  است  دلش طاقت نمی آورد و با صدای لرزان و گریان فریاد می زند که قاتل فرزندش را برای رضای خدا  می‌بخشد.به این ترتیب قاتل پس از 2 دقیقه بالای دار، از مرگ نجات می یابد. این مرد 61 ساله که  بیهوش شده است با عمل احیاء پزشک حاضر، به هوش می آید و روانه بهداری زندان می شود.

  کشف جسد

 ساعت 1 و 45 دقیقه بامداد اول آذر 79 ماموران انتظامی از کشف جسد در محله بهشت زهرا قدیم بندرعباس مطلع می شوند. ماموران کلانتری 15 پس از حضور در محل با جسد مرد جوانی که از ناحیه سر به شدت مجروح شده است و همچنین چند پوکه اسلحه مواجه می شوند. پرونده قتل پیش روی قاضی باز و دستورات لازم را برای پی گیری موضوع صادر می گردد.یکی از شاهدان می گوید:" در ساعت 11 و 45 دقیقه بود  که صدای شلیک تیر به گوشم رسید بلافاصله پنجره اتاق را باز کردم و صدای فریاد " به کمک من بیاید" به گوشم رسید و پس از آن صدای چند شلیک دیگر شنیدم بلافاصله خودم را به محل رساندم که با جسد این مرد روبرو شدم".

 ماموران در تحقیقات از شاهدان حادثه، مشخصات مقتول و خانواده وی را می یابند و به سمت منزل مقتول می روند. ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد است که صدای درب خانه به صدا در می آید مرد فکر می کند که پسرش است اما زمانی که در را باز می کند با ماموران کلانتری بر می خورد که سراغ پسرش را از او می گیرند، ماموران با شنیدن اینکه وی در خانه نیست خبر کشته شدن او را به گوش این مرد می رسانند.

  آغاز تحقیقات

 پدر مقتول که دچار شوک شده است و حادثه را باور ندارد پس از حضور در کلانتری می گوید:"ساعت 23 و 15 دقیقه  زنگ تلفن  منزل به صدا در آمد  پس از اینکه مهدی گوشی را برداشت و در حال صحبت کردن بود رفتم که بخوابم  وظاهرا پس از گفتگوی تلفنی با موتورسیکلت از خانه خارج شده است".

 ماموران انتظامی  در جست و جو در بین آشناییان و دوستان مقتول  دنبال سر نخی برای انگیزه قتل و شناسایی قاتل  هستند تا آنکه در می یابند مقتول عاشق زنی بیوه  بوده است که خانواده ها  با این وصلت مخالف بودند و اینکه پدر آن زن، مقتول را تهدید به مرگ کرده است. ماموران در مراجعه به درب منزل متهم، او را نمی یابند .تلاش های برای دستگیر نمودن این مرد متمه به قتل آغاز می شود ولی بی نتیجه می ماند.حکم قصاص قاتل  به صورت غیابی  در شعبه 101 دادگاه جزایی بندرعباس بر قتل عمد با اسلحه کمری صادر وپس از صدور رای پرونده به اجرای احکام کیفری ارسال می شود.

  دستگیری پس از 11 سال

 11 سال از این موضوع می گذارد ولی پرونده همچنان باز است تا آنکه کارآگاهان جنایی باخبر می شوند که متهم به قتل  به روستاهای اطراف حاجی آباد و سپس به کوه های اطراف و مناطق صعب العبور متواری شده است و به‌طور مخفیانه زندگی می‌کند. با هماهنگی دستگاه قضایی استان، دستگیری متهم آغاز می گردد تا آنکه  در20 اردیبهشت ماه 91، وی به دام قانون می افتد. با دستگیری مرد قاتل، پرونده قتل به جریان می افتد ومتهم در بازجویی به جنایت اعتراف می کند.وی ادعا می کند که با این وصلت راضی نبوده است وهر کاری می کرده است که  مقتول دست از دخترش بکشد نمی شد تا آنکه تصمیم بر قتل وی نموده است...".

  تلاش برای رضایت

 خانواده قاتل و همچنین مسئولان محلی و معتمدان منطقه  برای رضایت از اولیای دم  برای بخشیدن قاتل دست به کار می شوند  اما آنها حاضر به گذشت نیستند در این شرایط خانواده قاتل  پیشنهاد دیه 4 میلیارد تومانی را به خانواده مقتول می دهند هرچند اول آنها این پیشنهاد را  می پذیرند اما بعد آن را رد می کنند.

  زندگی دوباره

 حکم اعدام 3سال به طول می انجامد تا این که حکم با رد اعتراض قاتل تأیید می شود و در پنجشنبه گذشته  به مرحله اجرا  در می آید اما با بخشیدن مادر مقتول از اعدام قاتل ، مرد مسن بار دیگر فرصت زندگی کردن را می یابد. هرچند ولی دم از حق خود گذشت نموده  اما قاتل  در حال طی کردن مراحل قانونی جهت آزادی از زندان می باشد...

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها