برگزاری محفل شعر فجر در رودان



محفل شعر خوانی شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور شاعران استانی و کشور در رودان برگزار شد.

       

به گزارش صبح ساحل، شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در رودان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رودان ، شهردار رودان و جمعی از اهالی شعر هنر محفل شعر خوانی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این آیین با یادآوری ارزش‌های اصیل برآمده از مکتب امام و انقلاب اسلامی، شعر را پرآوازه ترین هنر  برآمده از مردم دانست که در جای جای دوره های مختلف زندگی انسان، حضور و بروز داشت است.

 وی با اشاره به شاعرانی چون فَرَزدَق و دِعبِل خُزاعی، رفتار و مرام هنرپسند رسول گرامی اسلام و ائمه هدی علیهم السلام را یادآور شد و قرآن کریم را جلوه ای ناب از کلام هنری و موزون و به تعبیری شعر زیبا و بی مثال خداوند دانست که سرشار از نکات و نفحات است.

جهانگیری ضمن سپاس از اعتماد و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این محفل در شهرستان رودان، برگزاری چنین برنامه هایی را موجب رشد و اعتلای فرهنگ و هنر عنوان کرد.

در این محفل منصور ضمیری، شاعر پیشکسوت رودان و هرمزگان و رئیس اسبق انجمن شعر هرمزگان، سیداکبر میرجعفری شاعر زواره ای ساکن تهران و از مؤلفین کتب فارسی دوره دببرستان، که مجموعه نقد شعر پس از انقلاب اسلامی را با عنوان  «حرفی از جنس زمان» در کارنامه کاری خود دارد، مسلم محبی معلم و شاعر بندرعباسی، رئیس انجمن شعر و دریای هرمزگان، عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرای برجسته کشور، منوچهر ضیایی رئیس انجمن شعرو ادب شهرستان رودان، ابراهیم آرمات، معلم شاعر انجمن اردیبهشت میناب و صاحب دو مجموعه محکم شعر سپید، معصومه مرشدی از بانوان فعال و موفق شعر هرمزگان، ناصر فیض، شاعر و طنزپرداز موفق کشور، راشد انصاری «خالو راشد» چهره ماندگار فرهنگ و هنر هرمزگان و صاحب ١٨ کتاب ارزشمند در شعر و نثر طنز، علی داوودی مدیر بخش شعر حوزه ی هنری کشور، علی اکبر ضمیری شاعر غزلسرا رودان، یعقوب یزدان پناه شاعر معلم و بومی سرای میناب و انجمن ادبی بهار نارنج، عباس صابری پناه شاعر بومی سرای بیکاه رودان با خواندن اشعار خود این محفل را گرم کردند.

در بخش پایانی برنامه با حضور مسئولین حاضر از شاعران حاضر در محفل شعرخوانی شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با اهدای نشان سپاس، تقدیر شد.

  

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها