شورای عالی کار میزان عیدی امسال کارگران را اعلام کرد



عیدی کارگران براساس فرمولی که شورای عالی کار مشخص کرده، تعیین می‌شود. این عیدی شامل همه‌ی کارگران از جمله کسانی که یک ماه کارکرد دارند نیز می‌شود.

     

به گزارش صبح ساحل، به گزارش تجارت نیوز، از آنجایی که حداقل دستمزد در سال جاری دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، کف عیدی امسال کارگران پنج میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان است. حداکثر آن هفت میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان است.

عیدی شامل همه‌ی کارگران می‌شود، حتی کسانی که یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند نیز عیدی دریافت می‌کنند. عیدی این دسته از کارگران به میزان «دو برابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر ۱۲، ضربدر تعداد ماه کارکرد» محاسبه می‌شود.‌

به این ترتیب مبلغ عیدی کارگران برای ۱۱ ماه کارکرد چهار میلیون و ۸۶۷ هزار تومان، برای ۱۰ ماه کارکرد چهار میلیون و ۴۲۲ هزار تومان است. همچنین کسانی که شش ماه از سال را حق بیمه دارند، عیدی دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است. کمترین عیدی نیز برای کسانی است که یک ماه کارکرد دارند که میزان آن ۴۲۲ هزار تومان برآرد می‌شود.

در خصوص عیدی کارمندان نیز بیشتر گمانه‌زنی‌ها روی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اما اگر هم دولت قصد افزایش داشته باشد بعید به نظر می‌رسد که بیشتر از میزان تورم باشد.

در واقع اگر قرار باشد ۴۰ درصد به مبلغ پارسال اضافه شود، مبلغ پرداختی امسال کارمندان دولت حدود دو میلیون تومان است.

منتشر شده: 1
امین
۱۶ بهمن ۱۴۰۰
در حالی که کارمندان از مزایای بسیاری در طول سال بهره مندن ولی بر عکس کارگران دستگاههای دولتی بی بهره ، چرا باید عیدی آخر سال کارگری نگیریم و کارمندی بگیریم ؟ عیدی کارمندی ۱/۶۰۰ ولی کارگری ۵/۳۰۰
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها