عربستان از اسرائیل سامانه گنبد آهنین خرید



منابع صهیونیستی گزارش دادند که در پی عملیات‌های مستمر یمنی‌ها در عمق امارات، تل‌آویو با فروش سامانه دفاعی گنبد آهنین به ابوظبی موافقت کرده است.

     
به گزارش صبح ساحل، رسانه‌های صهیونیستی امروز پنجشنبه گزارش دادند که اسرائیل موافقت خود را برای فروش سامانه گنبد آهنین به امارات متحده عربی اعلام کرده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که موافقت سریع اسرائیل برای فروش این سامانه به امارات بعد از سلسله حملات پی در پی (یمن) به ابوظبی در جریان سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات صورت گرفت.

اسحاق هرتزوگ که سفر او به ابوظبی هم‌زمان با سومین عملیات جنبش انصارالله یمن در عمق خاک امارات بود اعلام کرد که نگرانی‌های امنیتی امارات را مورد توجه قرار خواهد داد.

پس از این اظهارات رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که مقام‌های اسرائیلی ابراز آمادگی کرده‌اند که تسلیحات نظامی از جمله سامانه دفاعی گنبد آهنین را به امارات متحده عربی بفروشند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی در حالی است که همین سامانه گنبد آهنین در جریان جنگ 12 روزه غزه در رهگیری بسیاری از موشک‌های فلسطینیان ناکام ماند.

پایگاه خبری «آکسیوس»، شامگاه دیروز (چهارشنبه)، خبر داد که هیأتی از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی برای رایزنی درباره حملات ارتش یمن وارد ابوظبی شده است.

آکسیوس به نقل از مقامات تل‌آویو در این خصوص گزارش داد که عده‌‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما این وبگاه آمریکایی در ادامه فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

آکسیوس در ادامه خبر داد که امارات از تل‌آویو در زمینه پدافند موشکی و مقابله با پهپادها درخواست کمک کرده است.

   

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها