ایجاد مرکز منطقه‌ای اقیانوس شناسی در بندرعباس کلیدخورد



به همت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، کلنگ احداث مرکز منطقه‌ای اقیانوس شناسی در بندرعباس بر زمین خورد.

به گزارش صبح ساحل، صبح امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان استانی، کلنگ احداث ساختمان مرکز منطقه ای پژوهش و فناوری اقیانوس شناسی و علوم جوی در شهر بندرعباس استان هرمزگان بر زمین خورد.با اتمام این پروژه، بندرعباس به قطب تحقیقات اقیانوس شناسی کشور تبدیل خواهد شد. در این مراسم که به صورت برخط برگزار شد، دکتر بهروز ابطحی رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، ایران را کشوری اقیانوسی با سواحل و دریاهای بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک کشور، هر چه بیشتر مطالعات اقیانوس شناسی انجام دهیم باز هم جای کار زیادی باقی می ماند.

وی با اشاره به مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکز منطقه ای پژوهش و فناوری اقیانوس شناسی و علوم جوی در بندرعباس، خاطر نشان کرد: این ساختمان به مساحت ۱۲۰۰ متر و زیر بنای ۲۰۰۰ متر احداث می شود و این مرکز به آزمایشگاه های مرتبط با اقیانوس شناسی، فیزیک دریا، شیمی دریا، زیست شناسی دریا مجهز خواهد شد.

ابطحی با بیان اینکه این مرکز مجهز به محل استقرار محققان برای انجام تحقیقات اقیانوس شناسی می شود، یادآور شد: علاوه بر آن در این ساختمان، مرکز هشدار مخاطرات دریایی راه اندازی خواهد شد. این مرکز هشدار برای کشور بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که کشور با برخی از مخاطرات دریایی نیز مواجه است.

ابطحی، از راه اندازی مرکز غرب آسیا در این ساختمان خبر داد و افزود: این مرکز با همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و یونسکو راه اندازی می شود.

رییس اقیانوس شناسی و علوم جوی، اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز، بندرعباس مرجعیت خود را در زمینه مطالعات اقیانوس شناسی گسترده تر خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها