️بازدید سرزده رئیس کل دادگستری هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان شبانه و به صورت سرزده از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدیدی شبانه به همراه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان و تعدادی از قضات با حضور در بندهای مختلف زندان مرکزی بندرعباس، ضمن گفتگو و دیدار چهره به چهره با مددجویان و بازرسی از شرایط و محل نگهداری آنها، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات و درخواست های مطرح شده، صادر کرد.

مجتبی قهرمانی در ادامه هدف از این بازدید را اجرای دستورات ریاست محترم قوه قضاییه درباره پالایش و بررسی پرونده‌های متهمان و زندانیان، ارتقا و بهبود وضعیت نظام زندانبانی و تعیین تکلیف پرونده‌های دارای بازداشتی موقت عنوان نمود.

وی خطاب به مسئولان قضایی و مدیران زندان نیز خاطر نشان کرد: بازدید از زندان‌ها و بازداشتگاه ها نباید تشریفاتی باشد و حتماً باید کارآمدی و مؤثر بودن این بازدیدها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ضرورت حفظ حقوق محکومین و بازداشت شدگان، اهمیت حضور مؤثر و مستمر قضات و بازدید نوبه ای از شرایط و محل نگهداری متهمان و محکومان و همچنین ملاقات با آنها را یادآور شد و اظهار داشت: علاوه بر دادیاران ناظر زندان، برای قضات پرونده ها نیز در اقصی نقاط استان برنامه های بازدید منظم از ندامتگاه ها پیش بینی شده که با ساز و کارهای نظارتی لازم و به صورت مستمر اجرا می شود.

گفتنی است؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان به همراه معاونان دادسراهای عمومی و انقلاب بندرعباس و قضات نیز با حضور در ندامتگاه و بندهای مختلف زندان مرکزی بندرعباس، ضمن دیدار با زندانیان و بررسی پرونده‌‎هایشان، زمینه اعمال تخفیفات قانونی و آزادی تعدادی از آنها را فراهم کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها