شهرک شهید سلیمانی زاچ و داربست افتتاح شد



در آغازین روزهای چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همت نیروی دریایی سپاه و خیرین برای اسکان مردم سیل زده روستاهای زاچ ک داربست به بهره‌برداری رسید.

          

به گزارش صبح ساحل، در آغازین روزهای چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این دهه فجر حاوی خبری خوش و اتفاقی شیرین برای اهالی محروم روستاهای زاچ و داربست بود و مردم این روستاها که از سیل سال 98 دچار مشکلات عدیده و اسکان موقت شده بودند با همت نیروی دریایی سپاه و خیرین و گروه‌های جهادی منازل و شهرک مجهز به امکانات خود را تحویل گرفتند و از امروز می‌توانند شب را در خانه‌های امن و ایمن خود سپری کنند. 

روستاهای زاچ و داربست جزو توابع شهرستان بشاگرد محسوب می‌شد اما فاصله بسیاری بالغ بر 270 کیلومتر تا مرکز شهرستان بشاگرد داشت و همین امر دسترسی‌های آن‌ها را بسیار محدود و مشکل می‌کرد.

تقریبا تابستان 99 بود که وضعیت اسکان اسفناک اهالی زاچ‌ و داربست به صدر رسانه‌ها رسید و همین امر موجب شد که سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی زمینی سپاه عازم این منطقه شود و دستورات لازم برای رسیدگی و ایجاد شهرک اسکان موقت و سپس ساخت یک شهرک برای مردم انجام شود. 

جانمایی شهرک مسکونی برای اهالی زاچ و داربست که بعدها به پیشنهاد یکی از اهالی شهرک شهید سلیمانی نامیده شد در مرز شهرستان بشاگرد و سیریک بود و عملا متعلق به شهرستان سیریک بود و تقریبا بعد از 9 ماه تلاش جهادی 154 واحد مسکونی برای اسکان مردم احداث شد که امروز با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و فرماندار و امام جمعه شهرستان سیریک تحویل مردمان زاچ و داربست شد.

دریادار دوم پاسدار علیرضا ایرانپور فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه در حاشیه افتتاح شهرک شهید سلیمانی اظهارداشت: در راستای تامین محل اسکان ثابت برای اهالی روستاهای زاچ و داربست رایزنی‌ها با استانداری هرمزگان انجام شد، کد روستا گرفته شد و بر اساس آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی کردیم و این محل برای احداث شهرک در نظر گرفته شد. 

وی افزود: کل مساحت روستا 63 هکتار است که اینجا تسطیح شد و به 205 قطعه زمین 600 متر مربعی قطعه بندی شد و 154 واحد مسکونی در این عرصه اجرایی شد. 

سردار ایرانپور بیان کرد: نفراتی که در این عرصه برایشان خانه ساخته شده است را بنیاد مسکن معرفی کرده است و سپاه در انتخاب افراد نقشی نداشت و زیربنای هر واحد مسکونی 70 متر مربع است و حصار پیرامونی که دور منازل کشیده است برای اینکه بتوانند بافت روستایی را حفظ کنند 7هزار و 500 متر مربع است و 5 هزار متر مربع احداث کوچه و معابر و خیابان داشته ایم‌. 

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه 25 هزار متر مربع نیز عملیات آسفالت ریزی انجام شده است و روستا امکانات زیرساختی همچون مسجد، مدرسه، درمانگاه، بازارچه و زمین چمن ورزشی هم دارد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها