راه‌اندازی کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم



معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو با همیاری سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شد.

   

            

به گزارش صبح ساحل، سید جعفر عمرانی روز گذشته (۶ اسفندماه) افزود: این نخستین کرسی یونسکو در حوزه مخاطرات ساحلی در جهان است که به ایران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سابقه ۶۰ ساله سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حوزه علوم زمین بیان کرد: این کرسی مخاطرات ساحلی از جمله اثرات سونامی‌های قدیمی و یا زلزله‌های جدید در سواحل و غیر آن را تحلیل و بررسی می‌کند.

معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این کرسی، تولید اطلاعات پایه است که برای تمام زیر ساخت‌های اجرایی و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای هرگونه فعالیت در حوزه ساحل می‌توان از داده‌های این کرسی استفاده شود.

عمرانی با بیان اینکه ۱۶ کرسی مختلف یونسکو در حوزه‌های علوم انسانی و علوم طبیعی در کشور دایر است، عنوان کرد: کرسی مخاطرات ساحلی هفدهمین کرسی در ایران است.

همچنین سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان خود را متعهد می‌داند تا علاوه بر وظایف ذاتی خود، فعالیت‌هایی برای آسایش و رفاه مردم، گردشگران و سرمایه‌گذاران قشم انجام دهد.

افشار فتح الهی افزود: با توجه به اینکه جزیره قشم به دلیل شرایط جغرافیایی و زمین شناختی دستخوش مخاطرات مختلفی است، کاهش تاثیرات این مخاطرات و پیشگیری از این سوانح بر زندگی عادی مردم از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد قشم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها