استاندار در دیدار با مشاور رییس جمهور قرقیزستان مطرح کرد: 

اعلام آمادگی برای همکاری بین‌المللی و رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی در هرمزگان



دومین دیدار رسمی و رایزنی های استاندار هرمزگان طی سه ماهه اخیر با هیات های قرقیزستانی رقم خورد. هرمزگان طی ماه های اخیر در کانون توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. قرقیزستان یکی از کشورهایی است که ظرفیت های هرمزگان را به خوبی شناخته و با اراده و جدیت پیگیر تعامل، همکاری و سرمایه گذاری در هرمزگان است.
 
به گزارش صبح ساحل، در همین راستا عصر روز شنبه دومین نشست مهندس دوستی استاندار هرمزگان با مشاور رییس جمهور و رییس شرکت ملی هلدینگ دولتی قرقیزستان، تورداکن سی دیکف سفیر قرقیزستان و هیات همراه در محل استانداری هرمزگان و در خصوص توسعه تعاملات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری برگزار شد.
استاندار هرمزگان در این نشست با بیان اینکه این استان با زیرساختهای بسیار قوی، دروازه ورود قرقیزستان و کشورهای آسیای مرکزی به اروپا و دیگر کشورهای آسیایی است، گفت: امنیت سرمایه گذاری در هرمزگان را تضمین می کنیم.
 مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ترانزیت و دیپلماسی منطقه‌ای، دو راهبرد اصلی دولت سیزدهم است و شخص آقای رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای در این خصوص دارد، اظهار کرد: روند موجود و مباحثی که با هیئت محترم قرقیزستانی در حال انجام است، تلفیقی از این دو موضوع است و تلاش داریم مسیر با ثباتی را برای تامین کالاهای مورد‌نیاز قرقیزستان در بخش واردات و صادرات کالا از طریق بندرشهید رجایی فراهم کنیم.
استاندار هرمزگان، گفت: به‌دلیل اراده‌ قوی که بین دو طرف وجود دارد، اتفاقات خوبی برای توسعه تعامل تجاری و اقتصادی بین دو کشور در حال وقوع است که نمود عینی آن نشست امروز با رییس هلدینگ دولتی و مدیران زیرمجموعه این شرکت بزرگ قرقیزستانی و رایزنی در خصوص توسعه ارتباطات بندری است.
دوستی بیان کرد: قرقیزستان به دنبال راه‌اندازی دفاتر هلدینگ دولتی در استان هرمزگان است که می تواند مسیر جدیدی برای توسعه روابط دو کشور باشد.
وی اضافه کرد: آمادگی لازم برای رفع موانع سرمایه گذاری و بهره برداری از زیرساخت‌های بندر شهید رجایی وجود دارد و علاقه‌مند هستیم زودتر به نتیجه برسیم.
استاندار هرمزگان یکی از برنامه های دولت را توسعه ترانزیت برشمرد و گفت: در گام نخست، زمینه برای ورود هیئت سرمایه گذاری قرقیزستانی در اراضی موجود بندرشهید رجایی فراهم و در فاز بعدی اراضی پسکرانه این بندر مهم برای توسعه فعالیت‌های ترانزیتی مهیا می شود.
دوستی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان و برنامه هرمزگان برای دستیابی به جایگاه نخست فولاد کشور، در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با معادن سنگ آهن، کرومیت، منگنز و مس اعلام آمادگی کرد و افزود: مذاکرات فنی با هیئت قرقیزستانی در این حوزه را می توانیم هر چه زودتر شروع کنیم.
استاندار هرمزگان همچنین گفت: رایزنی با وزارت نفت در خصوص تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه قرقیزستان انجام می شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها