سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

هرمزگان، پیشرو در انجام واکسیناسیون کرونا در کشور



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تزریق سه میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۶۱ دُز واکسن کرونا در استان، گفت: وزیر بهداشت در ستاد ملی پیشگیری از کرونا، از استان هرمزگان به عنوان استان پیشرو در انجام واکسیناسیون تقدیر کردند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مجموع واکسن تزریق شده در هرمزگان، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۹۵ دز در مرحله اول، یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۹۹۱ دز در نوبت دوم و ۵۹۷ هزار و ۵۷ دز در نوبت سوم تزریق شده است. وی با بیان اینکه با انجام گسترده واکسیناسیون کرونا، شاهد کاهش موارد ابتلا و فوتی در استان هرمزگان هستیم، افزود: در یک هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل تر در موارد بستری ۳۰ درصد،  در موارد  فوت ۲۱ درصد و در بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه ۲۸ درصد کاهش داشتیم و در عین حال شناسایی موارد مثبت در تمام شهرستان ها نیز در این بازه زمانی روند نزولی داشته است.

به گفته نوروزیان در حال حاضر شمار شهرستان های قرمز از ۶ به سه کاهش یافته و هم اکنون ابوموسی، حاجی آباد و رودان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، بندرلنگه، سیریک و قشم در وضعیت زرد و بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، بندرخمیر، پارسیان، جاسک، کیش و هرمز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و احتمال حضور شمار زیادی از مسافران نوروزی در هرمزگان در این روزها، شهروندان باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

نوروزیان ابراز داشت: در حال حاضر ۱۲۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۴۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با اشاره به ثبت یک مورد فوتی کرونا در هرمزگان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با ثبت این مورد، شمار فوتی های کرونا در استان به ۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها