پس‌گیری اراضی واگذارشده غیرفعال در هرمزگان آغاز شد



با پیگیری‌های استاندار هرمزگان، عودت اراضی طرح‌های غیرفعال و واگذاری به متقاضیان جدید سرمایه گذاری در هرمزگان آغاز شد.

  

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ۲۱ بهمن ماه در سفر به پارسیان در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر، با انتقاد شدید از واگذاری اراضی به افرادی که با استفاده از رانت اطلاعاتی در خصوص توسعه مناطق در قالب پروژه‌های سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان، پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند اما اقدام عملی برای اجرای پروژه‌ها انجام نداده اند، هشدارداد که به طور مشخص به کسانی که اینجا زمین گرفته اند و مهلت آنها تمام شده و می‌گویند مشاور گرفته ایم، طرح تفضیلی تهیه می کنیم و امضاء یا حکم تمدید گرفته اند و کشور را بازی می دهند، خط و نشان می کشم و همین‌جا اعلام می کنم بازی تمام شد.

 حالا پس از آن مصاحبه و دستور وی به دستگاه‌ها، کار بررسی طرح‌ها ازهمان زمان با جدیت شروع شده و مدیران دستگاه‌ها، اراضی واگذار شده برای اجرای پروژه‌ها را زیر ذره بین قرار داده اند.

درهمین راستا اراضی در جزیره هرمز، منطقه سرخون، جاسک، رودان و 12 طرح مجتمع خدمات رفاهی که پس از سالها غیر فعال بوده و اقدامی بر روی آنها انجام نشده بود در مرحله واگذاری به متقاضیان جدید است تا یکی دیگر از وعده های دولت آیت الله رئیسی در پایان دادن به  ناعدالتی‌ها، توسط استاندار تحقق یابد. 

اراضی بسیاری درهرمزگان به افراد و شرکت‌ها واگذار شده و سالهاست علیرغم این واگذاری و دادن فرصت جهت اجرای طرح ها، اقدامی بر روی آنان انجام نشده و بلاتکلیف است که با آغاز این حرکت واگذاری به متقاضیان جدید؛ به قول استاندار بساط بن‌بست های خودساخته در عرصه اقتصادی و توسعه استان جمع می‌شود و اجرای هر کدام از این پروژه‌ها می تواند اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد کند.

دوستی استاندار هرمزگان همچنین ضمن هشدار به افرادی که با استفاده از رانت اطلاعاتی در خصوص توسعه مناطق در قالب پروژه های سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان، پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند اما اقدام عملی برای اجرای پروژه‌ها انجام نداده اند، گفته بود: هرجای این استان قصد داریم توسعه ایجاد کنیم، متوجه می‌شویم که این زمین مربوط به اشخاصی است که در سال‌های گذشته این زمین‌ها را خریداری کرده اند بنابر این به نمایندگی از دولت اعلام می کنم به هیچ عنوان این مسئله را قبول نمی کنم و به عنوان فرزند کوچک این سرزمین کنار مردم منطقه هستم و از منافع آنها حمایت خواهم کرد.

وی به مسوولان دستور داده بود باید هر چه زودتر تکلیف این زمین ها را مشخص کنند چرا که ما باید جوابگوی خیل عظیم جوانان بیکار باشیم؛ باید بن بست‌های استان شکسته شود و این مسیرها باز شود.

دوستی گفته بود: اشخاصی برای پس انداز، زمینی را خریداری کرده اند که در کشور نیستند و باید خودشان به عرصه بیایند و فعالیت را شروع کنند؛ من به‌عنوان نماینده دولت مردمی اعلام می کنم به مهر و امضاهای رانتی اعتقادی ندارم چرا که کسی که ۱۵ سال زمین گرفته و مجوز خود را مکرر تمدید کرده و یکی هم زیرش را امضاء زده و دوباره ۵ سال بعد آن را تمدید کرده و... این زمین‌ها باید به چرخه اقتصاد برگردد و با حمایت مردم و دستوری که دولت و شخص رئیس جمهور داده اند، تمام بن بست ها و قفل‌هایی که سبب رکود در استان شده است باید شکسته شود و در راستای دستورات رئیس جمهور گام بر خواهیم داشت که شما طعم شیرین دولت مردمی ایران قوی را بچشید.

تداوم این حرکت در عرصه‌های مختلف بدون شک سبب گشوده شدن قفل اقتصادی هرمزگان به نفع مردم خواهد شد و رونقی دوباره را در هرمزگان با محوریت عموم مردم شاهد خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها