تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان رودانی



رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رودخانه شهرستان رودان گفت: در اسفند ماه امسال  ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان متقاضی کار در این بخش پرداخت شد.

                   

به گزارش صبح ساحل، محسن نصرتی روز شنبه گفت: این میزان تسهیلات برای اجرای ۳۱۴ طرح در بخش های خدماتی، کشاورزی، دامداری و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات با هدف ایجاد و توسعه اشتغال مولد و پایدار، خودکفایی و توانمند سازی مددجویان از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت و منابع قرض الحسنه بانکی به متقاضیان اعطاء شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رودخانه شهرستان رودان، اعطای ۸۰۲ فقره وام قرض الحسنه کارگشایی به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال و ۷۰ فقره کمک هزینه خرید علوفه دام برای مجریان طرح های دامداری به مبلغ ۲ میلیارد ریال را از دیگر اقدام های کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش رودخانه برشمرد.

نصرتی با اشاره به نقش و اهمیت مهارت و آموزش در ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، از برگزاری دوره های مهارت آموزی نظیر مهارت های کشاورزی، دامداری، آموزش رانندگی با جرثقیل، لیفتراک، بیل مکانیکی، آموزش ایمنی و hse، خیاطی و آرایشگری برای ۱۸۰ نفر از مددجویان خبر داد.

وی توزیع ۷۰۰ اصله پاجوش نخل بین مددجویان تحت پوشش نیز از دیگر اقدام های این نهاد در راستای ایجاد و توسعه اشتغال مولد و پایدار، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان برشمرد.

هم اکنون شش هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش رودخانه شهرستان رودان برخوردار هستند.

شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

بخش رودخانه با جمعیتی افزون بر ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر در ۵۵ کیلومتری شمال رودان قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها