13

مهر

1403


حوادث

06 فروردین 1401 12:31 0 کامنت
بامداد امروز ساختمان مسکونی ۳ طبقه ای  در شهرک الهیه قشم دچار آتش سوزی مهیب و گسترده ای  شد  و فرو ریخت .بر اثر این حادثه ۲۱ نفر  مصدوم شدند. ۵ کودک ۳ تا ۱۲ ساله  نیز جز این مصدومان بودند.
به گزارش صبح ساحل، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ساعت ۴ و ۱۱ دقیقه بامداد امروز ( ششم فروردین )ماموران آتش نشانی از حریق منزل مسکونی در شهرک الهیه باخبر شدند که این حادثه در ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد.
دکتر حسین قاسمی با اشاره به اینکه بر اثر  این آتش سوزی ۲۱ نفر  شامل ۱۳ مرد و ۸ زن ناشی از تنگی نفس و مسمومیت استنشاقی  مصدوم شدند افزود: ۷ نفر آنها شامل ۳ مرد و ۴ زن به بیمارستان منتقل و ۱۳ نفر در محل توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ قشم خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند،همچنین یک نفر نیز حاضر نشد به بیمارستان انتقال یابد.رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : در بین مصدومین این حادثه ۵ کودک ۳ تا ۱۲ ساله  نیز بوده که ۲ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده است.
قاسمی ضمن تقدیر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ قشم به خاطر پوشش امدادی این حادثه گفت: از دقایق اولیه این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس  با ۹ تکنسین خبره در محل حضور یافته و اقدامات درمانی لازم را ارائه کردند.
نجم‌الدین فریدونی رییس اداره آتش نشانی سازمان منطقه آزاد قشم  در این رابطه گفت : علت حادثه  در دست بررسی است. وی ادامه داد: این حریق در یک ساختمان غیر استاندارد چوبی  با نمای کامپوزیت در شهرک الهیه رخ داد که در  ساعت چهار و یازده دقیقه بامداد( ششم فروردین)  بعد از اطلاع  بلافاصله چهار دستگاه ماشین آتش‌نشانی شهر قشم برای مهار آتش در محل حادثه حاضر و اقدام به خاموش کردن حریق کردند.
گفتنی است : این ساختمان که دیوارها و سقف آن چوبی بود و طبقه همکف آن را هم به کارگاه نجاری با حجم بالای الوار چوب، چسب و رزین تبدیل کرده بودند، به کلی در این حادثه طعمه حریق شد.عملیات اطفای حریق این آتش سوزی از همان ابتدای حادثه با کمک نیروهای آتش نشانی و امدادی آغاز شد که  این حادثه خسارات جانی در بر نداشت اما به دلیل حجم بالای آتش، خسارات اندکی هم به ساختمان‌های مجاور وارد شد.
  ۲۱ نفرمصدوم شدند، ساختمان فرو ریخت 
دیدگاه ها (0)
img