طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان؛

توقیف ۱۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در قشم



رییس اداره دامپزشکی قشم اعلام کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان(۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ ۱۴۰۱)افزون بر یکهزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف(گوشت، مرغ و ماهی) در این جزیره توقیف و یا در محل معدوم شده است.  

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد صدیق ارم افزود: این طرح با به‌کارگیری دو اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت از کارشناسان مرتبط با بهداشت مواد غذایی و بازدید روزانه بالغ بر ۱۵۰ مورد نظارت بهداشتی از سردخانه ها، مرغ فروشی ها، قصابی ها، ماهی فروشی ها، رستوران ها، مراکز تهیه غذای بیرون بر و نظایر آن در سطح شهرستان قشم و روستاهای این جزیره در قالب تیم های مشترک با شبکه بهداشت، اصناف، تعزیرات و یا به صورت اختصاصی و نامحسوس انجام شده است.

وی ادامه داد: این نظارت‌ها منجر به صدور ۲۵ مورد اخطار بهداشتی برای مراکز متخلف و پلمب سه واحد صنفی متخلف به دلیل ایجاد مخاطره برای سلامتی مردم به دستور مراجع قضایی شده است.

 

رییس اداره دامپزشکی قشم: ۱۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در ایام نوروز توقیف شد

 

رییس اداره دامپزشکی قشم ارتقای سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی را از اهداف اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره به طور مستمر در جریان است و نتیجه آن در قالب تامین امنیت، تضمین سلامت مواد غذایی و افزایش اعتماد عمومی در جامعه مشاهده می‌شود.

ارم از عموم قشموندان درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

 

رییس اداره دامپزشکی قشم: ۱۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در ایام نوروز توقیف شد

 

وی از قشموندان خواست ضمن تهیه مواد خام دامی از مراکز عرضه مجاز در زمان خرید حتما به تاریخ تولید درج شده بر روی بسته بندی فرآورده ها به ویژه مرغ و گوشت توجه داشته باشند.

طرح تشدید نظارت های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به صورت سراسری در کشور آغاز شده تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها