وزیر بهداشت:

واکسن کرونای ایران به ۱۰ کشور آفریقایی صادر می‌شود



وزیر بهداشت گفت: امروز ۶ مجموعه واکسن سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده ایم و واکسن ایرانی، فعلا به ۱۰ کشور آفریقایی صادر خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «بهرام عین اللهی»،وزیر بهداشت گفت: در این 7 ماه حدود 38 سفر استانی داشته و رییس جمهور نیز 19 سفر استانی داشته است و این سفرها نشان دهنده عزم دولت برای آشنایی و حل مشکلات مناطق مختلف کشور است. از اول دولت سعی ما بر این بود که کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. در روزهای نخست دولت، روزانه بیش از 50 هزار بیمار کووید19 شناسایی می شدند و بیش از 700 نفر فوت می کردند که فاجعه انسانی بود اما دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث های سیاسی و FATF گره نزد و با قدرت، واردات و تزریق واکسن را پیگیری کردیم و امروز 6 مجموعه واکسن سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده ایم و واکسن ایرانی، فعلا به 10 کشور آفریقایی صادر خواهد شد. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت دولت در کنترل کرونا و واکسیناسیون، حضور و مشارکت مردمی بود و تا امروز بیش از 147 میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. هر طرحی که با مشارکت مردم همراه باشد، حتما به موفقیت می رسد. 

عین اللهی تاکید کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و تقویت آنها، یکی از ضروریات است. بخش زیادی از صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در البرز مستقر است. باتوجه به نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در کشور وجود دارد می توانیم در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی و صادرات برسیم و نیاز به حمایت دارد. در تولید داروهای بایوتکنولوژی، ایران یکی از کشورهای مطرح دنیاست و تولید این داروها توانسته تا حد زیادی، میزان ارزبری را کاهش دهد و به دانشمندان و افراد عاشق در حوزه تولید و خودکفایی، این قول را می دهیم که فرصت را پیش روی آنها گذاشته و موانع را برطرف می کنیم. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هیچ کس نباید بدون پوشش بیمه ای باشد که در بودجه امسال به این امر توجه شده و جمعیت بین 6 تا 9 میلیون نفری که فاقد بیمه هستند، باید زیرپوشش قرار گیرند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها