سقوط یک دستگاه نیسان وانت به دریا در اسکله بندر پهل



مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم از سقوط یک دستگاه نیسان وانت به علت خطای انسانی در اسکله بندر پهل به دریا خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی گل امینی افزود: در روز جاری (بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۱) یکدستگاه نیسان وانت از لندینگ کرافت خارج و تخلیه شد که هنگام حرکت به جلو به علت خرابی ترمز، نقص فنی و عدم کنترل خودرو ناشی از سنگینی وانت حامل، به صورت عقب به دریا واژگون شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد و خودرو حادثه دیده توسط جرثقیلی که از سوی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه تامین شد، از دریا خارج شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: به طور قطع بی احتیاطی راننده در عدم کنترل خودرو عامل اصلی این حادثه بوده است.  

گل امینی اضافه کرد: خودرو حادثه دیده حدود ساعت ۱۵ از آب بیرون کشیده شد.

 

گفتنی است که هفته گذشته نیز یک دستگاه تریلر که قصد داشت با دنده عقب وارد لندینگ کرافت در بندر صیادی بندرعباس شود از روی عرشه به داخل آب دریا افتاد و تعادل این شناور را به هم زد.

لندینگ کرافت (landing craft) یک شناور دریایی است که وظیفه آن جابجایی و پیاده کردن نیروهای پیاده‌ نظام و خودروها در سواحل است.

این شناورها در ابعاد مختلف و طراحی‌های مختلف برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی متفاوت ساخته می‌شوند.

اغلب این شناورها دارای دری در جلوی شناور هستند که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می‌شود.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت از بندرپهل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و ۳ کیلومتری روستای پهل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد در واقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها