12

مهر

1403


حوادث

26 خرداد 1393 09:03 0 کامنت

 صبح ساحل ، حوادث - مرزبانان مستقر در پایگاه دریابانی قشم با توقیف دو فروند لنج در آب های سرزمینی خلیج فارس موفق به کشف 188 هزار لیتر گازوئیل قاچاق شدند.فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در تشریح این خبر افزود: ماموران مستقر در ناوگروه شناوری قشم با انجام اقدامات اطلاعاتی با خبر شدند یک فروند موتور لنج حامل سوخت قاچاق پس از بارگیری غیر مجاز در حال خروج غیر قانونی از مرز می باشد .به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان  سرهنگ دادستانی افزود: مراتب بلافاصله از طریق بی سیم به واحدهای گشتی مستقر در نوار مرزی اعلام و ماموران تمامی مسیرهای خروج را در حوزه جزیره قشم مسدود کردند.وی ادامه داد: ماموران پس از ساعت ها گشت زنی و کمین در نوار مرزی شناور متخلف را پیدا و به ناخدای لنج دستور ایست دادند .سرهنگ دادستانی افزود : قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران برای فرار از جرم، اقدام به تخلیه گازوئیل به سطح دریا کردند که با اقدام قاطع و واکنش سریع ماموران مرزبانی در نهایت شناور متوقف شد . وی با اشاره به کشف 170 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و دستگیری9 قاچاقچی در این عملیات گفت: قاچاقچیان حدود 10 هزار لیتر از سوخت خود را به دریا ریختند که مراتب صورتجلسه و متهمان به جرم قاچاق سوخت و آلوده کردن محیط زیست پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.این مقام مسوول در ادامه بیان داشت: ارزش ریالی سوخت های کشف شده حدود 4 میلیارد و156 میلیون و 500 هزار ریال برآورده شده است.فرمانده مرزبانی هرمزگان در ادامه از توقیف یک فروند لنج و کشف 18 هزار لیتر گازوئیل قاچاق طی یک عملیات جداگانه توسط مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی صلخ خبر داد و گفت: سوخت های قاچاق از یک فروند قایق موتور سنگین دو موتوره در حوالی روستای صلخ از توابع شهرستان قشم کشف و ضبط شد. سرهنگ دادستانی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی سوخت های کشف شده از این قایق حدود 44 میلیون و یک صد هزار ریال می باشد.

 توقیف محموله150 هزار لیتری سوخت قاچاق

فرمانده مرزبانی هرمزگان به توقیف یک محموله بزرگ قاچاق سوخت در آب های جزیره قشم و کشف 150 هزار لیتر گازوئیل و دستگیری 11 قاچاقچی در این رابطه  اشاره کرد. سرهنگ دادستانی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران ناوگروه شناوری پایگاه دریایی قشم ، با انجام اقدامات اطلاعاتی  با خبر شدند یک فروند لنج به صورت غیر مجاز سوختگیری کرده و قصد خروج از مرزهای آبی کشور را دارد. وی افزود: براساس این گزارش بلافاصله دو اکیپ از گشت های دریایی این پایگاه برای برخورد با متخلفان به محل اعزام و شناور را در حوالی ساحل جزیره قشم مشاهده و در یک عملیات ضربتی اقدام به توقیف آن کردند .سرهنگ دادستانی با بیان اینکه موتور لنج توقیف شده قصد فروش و انتقال سوخت به صورت غیر قانونی از مرزهای کشور را داشتند گفت: شناور به همراه 11 متهم دستگیر شده و به مقر دریابانی قشم انتقال داده شدند.فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در بازرسی از شناور توقیفی 150 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.وی  با بیان اینکه سوخت یک سرمایه ملی است مشارکت و همکاری بیشتر و تنگاتنگ تمامی ادارات و ارگانهای مربوطه برای ریشه کن کردن این معضل در استان را خواستار شد و از مردم  مرزنشین هرمزگان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفی مراتب را به نزدیکترین پاسگاه مرزی یا پایگاههای دریابانی گزارش دهند.

 کشف بیش از 750میلیون ریال کالای قاچاق

فرمانده مرزبانی استان به توقیف یک فروند قایق حامل کالای قاچاق به ارزش 758 میلیون ریال پرداخت و گفت: ماموران مستقر در سایت راداری پلسگاه مرزی دریایی شیب دراز جزیره قشم متوجه ورود یک فروند قایق به آب های سرزمینی کشور شدند. سرهنگ دادستانی ادامه داد:بلافاصله مراتب از طریق بیسیم به نزدیکترین واحد گشتی اعلام و ماموران موفق شدند شناور را در حین ورود به آب های کشور مشاهده و آن را توقیف کنند. این مقام مسوول تصریح کرد: در این رابطه دو نفر دستگیر و در بازرسی از شناور انواع کالای قاچاق شامل 22 هزار و 430 ثوب پوشاک و البسه، 85 دستگاه انواع لوازم برقی و... کشف شد.

دیدگاه ها (0)
img