۸۱ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شد/ متقاضیان بالای ۶۵ سال امسال به حج تمتع اعزام نخواهند شد



معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: فقط متقاضیانی که در حج ۹۹ نام نویسی کرده اند به سامانه رزرو مراجعه کنند و در صورت افزایش سهمیه از سوی عربستان، ظرفیت‌های جدید اعلام می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «اکبر رضایی»، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: فرآیند ثبت نام مشمولان حج تمتع ۱۴۰۱ در کاروان‌ها از دیروز آغاز شده است و فقط متقاضیانی که در سال ۹۹ ثبت نام کرده بودند و هزینه‌ها را در آن زمان پرداخته و شرایط تعیین شده کشور میزبان در حج امسال را دارا هستند مجاز به نام نویسی هستند.

به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ، تاکنون بیش از ۸۱ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است که به سرعت اقدامات بعدی انجام می‌شود.

او گفت: درخواست افزایش سهمیه تا سقف ۵ هزار نفر را به وزارت حج و عمره عربستان داده ایم و در صورت وجود انصرافی‌ها و افزایش سهمیه از سوی کشور میزبان، ظرفیت‌های جدید برای نام نویسی اعلام می‌شود.

همچنین به گفته مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، دارا بودن سن زیر ۶۵ سال، تزریق حداقل سه دوز واکسیناسیون و در اختیار داشتن فیش حج تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۶ که در سال ۹۹ ثبت نام کرده باشد، از الزامات ثبت نام کنندگان است.

به گزارش صبح ساحل، ثبت نام حجاج حج ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۸ اردیبهشت از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت به نشانی www.reserve.haj.ir آغاز شده و اعزام حجاج نیز طبق برنامه قبلی از ۲۴ خرداد آغاز خواهد شد.

امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر از حجاج کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها