خلاء ۵۰۰ هزار خودرو در کشور/ واردات خودرو بدون سقف شد



رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز خلاء ۵۰۰ هزار خودرویی در بازار احساس می‌شود که با واردات، فضا رقابتی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با بررسی کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد تا دولت خودرو‌هایی که کم مصرف و ایمن هستند را بدون سقف وارد کند.

عزت اله اکبری تالارپشتی افزود: تا امروز از خودروسازان حمایت‌هایی شده که طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید سوء استفاده کنند و باید ساختار دو خودروساز اصلاح شود مثلا دولت به جای سهامداری و دخالت، باید ناظر باشد.

وی با اشاره به مصوبه قبلی مجلس در خصوص واردات ۷۰ هزار خودرو گفت: اولا با فرمایشات رهبری کلا مصوبه اصلاح شد و این اختیار را به دولت دادیم تا برای عامه مردم هر قدر که بتواند بازار را تنظیم کند، واردات خودرو را انجام دهد دوما ماده ۴ آن که مربوط به صادرات قطعه و واردات خودرو بود، حذف شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: آیین نامه واردات خودرو به دست دولت تهیه می‌شود و دولت شرایط را باید برای واردات آماده کند.

 

گفتنی است که روز چهارشنبه، عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد و نوشت: دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند.

سید محسن دهنوی در فضای مجازی نوشت: بالاخره پس از پیگیری‌های مجلس، دولت مخالفتِ خودش را اصلاح و مصوبه واردات خودرو را تایید رد.
وی تصریح کرد: اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه حل می‌افتاد، جان و مال مردم کم‌تر دچار زیان و آسیب می‌شد، دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند؛ با این واردات، بازار خودرو آرام شود.

 

منابع: تجارت نیوز، تسنیم

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها