12

مهر

1403


اجتماعی

21 خرداد 1401 09:17 0 کامنت

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در مناطق دریایی استان وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا مورد انتظار است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در جزایر غربی استان (جزایر کیش و لاوان) وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و دریای عمان و شرق تنگه‌ی هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.


حمزه نژاد افزود: آسمان استان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر و احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود. وی گفت: از روز یکشنبه ۲۲ خرداد از میزان شدت باد‌های شمال غربی در جزایر غربی کاسته خواهد و با تغییر سوی باد به جنوب شرق دریا همچنان متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: لازم به ذکر است تا اواسط هفته جاری شرایط بارش‌های رگباری در ارتفاعات بویژه منطقه بشاگرد مهیا خواهد بود؛ بنابراین با توجه به شرایط ناپایدار جوی در ساعات بعدازظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود. وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به مواج بودن دریا شناور‌های سبک از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد. لازم به ذکر است مواج بودن دریا بویژه سواحل دریای عمان تا اواسط هفته جاری تداوم خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا، در غالب نقاط استان کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

دیدگاه ها (0)
img