احداث سازه های زیستگاه آبزیان در آبهای خلیج فارس:

هرمزگان؛ رتبه اول تولیدات شیلاتی در کشور



استاندار هرمزگان از احداث و استقرار سازه های زیستگاه  آبزیان در آبهای خلیج فارس- بندرلنگه پیرو مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور محترم به استان هرمزگان و با حضور مدیرکل شیلات استان هرمزگان و جمعی از مسئولین و بهره برداران خبرداد.

       

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان با بهره مندی از دو هزار و 200 کیلومتر مرز آبی از رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور برخوردار است تصریح کرد: هرمزگان توانسته با بهره مندی از 36هزار نفر صیاد که از این طریق ارتزاق می کنند سالانه بالغ بر 300 هزار تن صید انواع آبزیان و رتبه اول صید کشور را نیز به خود اختصاص دهد.

مهدی دوستی احداث زیستگاه های در راستای حفظ معیشت صیادان و همچنین تقویت و پایداری ذخایر استراتژیک آبزیان خلیج فارس خواند و عنوان کرد: این پروژه در شهرستان های بندرلنگه، سیریک، جاسک و قشم پیرو مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور محترم حضرت آیت ا... رئیسی به استان هرمزگان انجام می شود.
دوستی افزود: در فاز اول این پروژه هزار و 500 سازه زیستگاه در منطقه بندرلنگه احداث و در آبهای این شهرستان مستقر می شود.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان طرح حفاظت و توسعه زیستگاههای آبزیان جهت احیاء ، ترمیم و حفاظت از زیستگاهها و محیط های طبیعی ،برداشت قانونمند و توسعه پایدار است گفت: امكان صيد مستمر از دريا،زمينه ساز اشتغالزايي ، رونق صنايع جنبي وپسين و پيشين مرتبط ،امكان تجديد نسل و بهره‌برداري مداوم و پايدار آبزیان،ثبات شغلي صيادان ، افزايش ميزان صيد و در آمد سالانه و در نتيجه بهبود وضعيت معيشتي صيادان،حفظ و ارتقای جايگاه آبزيان و رسيدن به مصرف و سفره هموطنان بعنوان يك منبع پروتئيني، بهبود زمينه‌هاي صادرات و ارزآوري آبزيان،بازسازي ذخاير آبزيان و ... از اهم اهداف این طرح است.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه زیستگاههای طبیعی اکوسیستمی از اجتماعات زنده جانوری و گیاهی است و فعالیت و دستکاری انسان تغییرات اساسی و پایه ای روی عملکرد اکولوژیک آن داشته است عنوان کرد: این زیستگاهها در دریا بعنوان محل مناسبی برای انواع آبزیان مثل اسفنج ها ، مرجانها ، شقایق و تپه های سنگی است که محیط مناسبی برای رشد و تغذیه آبزیان ایجاد می کنند .
وی گفت: در طول زمان تغییرات طبیعی و بخصوص دستکارهای انسانی خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و زیستگاه طبیعی وارد کرده است که حتی بعضی از آبزیان در خطر انقراض قرار گرفته است که نیاز است از این گونه ها حفاظت و برای احیا دوباره نیاز به ایجاد زیستگاههای مناسب دارد .
دریایی افزود : توسعه و مديريت مناسب زيستگاههاي مي‌تواند به عنوان يك سرمايه‌‌‌گذاري پایدار به حساب آيد که با وضعیت فعلی زیستگاههای طبیعی آبزیان، بسيار ضروري و حياتي است و خوشبختانه با سفر پرخیرو برکت رئیس جمهور محترم به استان و حمایت های استاندار و پیگیری شیلات استان و حمایت های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه با بهره مندی از بالغ بر هزار فروند شناور صیادی و بیش از ۸۰ هزار تن صید سالانه توانسته ۲۹ درصد صید استان را به خود اختصاص دهد گفت: این شهرستان رتبه اول در ارزش صید و رتبه دو میزان صید در استان را داراست‌.

 

هرمزگان؛ رتبه اول تولیدات شیلاتی در کشور

هرمزگان؛ رتبه اول تولیدات شیلاتی در کشور

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها