رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان هرمزگان خبر داد :

مرگ 15 نفر بر اثر غرق شدگی



صبح ساحل - حوادث ،هوا گرم است خیلی ها برای آب تنی و شنا کردن راهی دریا و حوض ها و... می شوند که عده ای متاسفانه به علت ناآگاهی از مکان مربوطه و عدم شنا و یا بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده، جانشان را از دست می دهند.هرساله مسوولان مربوطه نیز از طریق تریبون رسانه ها و یا نصب تابلوهای شنا کردن ممنوع، در جهت جلوگیری از غرق شدن افراد می کوشند اما باز هم شاهد آمارهای نگران کننده و تاسف باری از ماجرای تلخ غرق شدگی  هستیم که تیتر رسانه ها می شوند. به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان هرمزگان،  غرق شدگی افراد در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.در چهار ماهه نخست امسال 15 نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند. 13 نفر مرد و 2 نفر زن بودند که 6 نفر آن ها در دریا،4نفر در آب انبار،1 نفر در حوض آب ،1 نفر در چاه آب  و 3 نفر در محل تجمع سیلاب غرق شده اند.دکتر سید کمال حسینیان افزود:از 27 مورد تماس تلفنی با اورژانس 115 در خصوص غرق شدگی، 56 درصد آن منجر به فوت گردید که 8 درصد  آن کودکان زیر 5سال بودند ومابقی آن ها از مرگ نجات پیدا کردند.وی میانگین سنی افراد غرق شده را 29 سال و بیشترین آمار غرق شدگی در دریا را در سواحل قشم اعلام نمود.

آموزش کمکهای اولیه

این مقام مسوول تاکید کرد: با توجه به افزایش غرق شدگی افراد نسبت به سال گذشته لزوم آموزش کمک های اولیه در زمینه غرق شدگی ، افزایش آگاهی های مردم ونصب تابلو های هشدار در ساحل دریا ضروری به نظر میرسد.دکترحسینیان مهمترین و تعیین کننده ترین عامل در افرادی که دچار غرق شدگی می شوند را نرسیدن اکسیژن به بافت ها و اعضای  مهمی همچون مغز و قلب عنوان کرد.وی، توانایی افراد در انجام احیا را عامل موثری در نجات فرد غرق شده دانست وگفت: با تنفس دهان به دهان یا دهان به بینی می توان در بیشتر موارد فرد غریق را از خطر مرگ نجات داد. دکتر حسینیان همچنین افزود:افرادی که مهارت کافی در شنا واحیا داشته باشند می توانند در حین انتقال فرد غریق، از راه تنفس مصنوعی فرد را نجات دهند.

توصیه

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان هرمزگان می خواهد که در صورت وقوع چنین حوادثی با حفظ خونسردی، ضمن تماس با اورژانس 115 تا رسیدن آمبولانس عملیات احیا را در صورت داشتن مهارت لازم در مورد فرد غرق شده انجام دهند.وی ادامه داد: با توجه به کمبود شدید نیروهای اورژانس اطلاع رسانی در زمینه ی رشته ی فوریت های پزشکی ضروری می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها