12

مهر

1403


ورزشی

02 تیر 1401 10:31 0 کامنت
همه مسئولین ورزش در حوزه عدالت محوری می بایست دغدغه مند باشند. 
به گزارش صبح ساحل، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه دولت در ورزش و جوانان عدالت محوری است و  همه مسئولین ورزش در حوزه عدالت محوری می بایست دغدغه مند باشند. معاون‌ حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در نشست هیات‌های ورزشی ، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و سازمان های مردم نهاد جوانان هرمزگان در بندرعباس اظهارداشت: به لحاظ حوزه عدالت محوری تمام تلاش مان را انجام دهیم که امکانات ورزشی  تا دوردست ترین مناطق تقسیم شود. 
بنیامین شکوه فر با مهم خواندن شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های ورزشی ادامه داد: آمایش سرزمین ورزشی در کشور به صورت علمی با بررسی فضاهای ورزشی استان‌ها، توانمندی جسمی و ژنتیکی ورزشکاران با تمرکز بر سوابق و توانمندی‌های ورزشی استان‌ها در راستای توزیع امکانات ورزشی مناسب صورت می‌گیرد.
وی در خصوص طرح آمایش سرزمینی اضافه کرد:یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش آمایش سرزمینی می باشد که برنامه های مناسبی برای این موضوع در حال انجام می باشد و با نگاه مثبت و اثرگذار وزیر محترم ورزش و جوانان این آمایش به نقطه ای مطلوبی می رسد. شکوه فر با تاکید به این که در حوزه ورزش همگانی باید به دنبال همگرایی بین  دستگاه ها باشیم خاطر نشان کرد: همه ما در این راه باید قدم برداریم تا بتوانیم برای سلامت جامعه گام های بلندی را برداریم.
وی در ادامه ضمن تشکر ازنگاه بسیار مثبت  مهدی  دوستی استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از جامعه ورزش و جوانان استان اظهار کرد:  ورزش به همه حوزه می تواند کمک کند و استان هرمزگان ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار دارد که در آینده ای نه چندان دور با هم گرایی و وحدت بین یکدیگر می تواند به یکی از قطب‌های ورزش کشور تبدیل خواهدشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: موظف و موکلف هستیم تا در حوزه عدالت محوری دغدغه داشته باشیم و خودمان را وقف مردم کنیم. معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان یادآورشد: در رخداد جام پرچم سی‌ هزار تیم از استان‌های کشور  ثبت‌نام کرده‌اند که حمایت بسیار خوبی نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این مسابقات صورت گرفته است وجام پرچم‌ بزرگترین رویداد ورزشی در کشور است.
شکوه فربا اشاره به اینکه ورزش و نهاد تربیت بدنی یک فرایند تربیتی است اضافه کرد: توسعه ورزش می‌تواند به نشاط اجتماعی و سلامت بیشتر جامعه منجر شود و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در کل کشور چهار هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد .
شکوه فر خاطرنشان کرد: امروز مفتخریم که در دور افتاده ترین مناطق و نقاط محروم کشور هم پروژه هایی که متوقف بود به بهره برداری می رسد و تمام دولت دست به دست هم داده تا کل کشور به کارگاهی بزرگ تبدیل شود. وی با اشاره به اینکه کسی که در حوزه ورزش کار می کند کارتخصصی در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی دارد یک جهاد بسیار مقدس را انجام می‌دهند گفت: حتما  خادمی مدیرکل  ورزش و جوانان استان توجه نمایند وروسای هیات های ورزشی را مورد توجه و تقدیر قراردهند و شان و جایگاه و اهمیت شان در استان حفظ شود.
شکوه فر ضمن تشکر از مجموعه شهرداری و مجموعه ورزش و جوانان که  باهم همکاری و تعامل خوبی دارند اظهار کرد: بیمه مربیان و ورزشکاران همیشه یکی از دغدغه در ها بوده موانعی در این مسیروجود دارد که پیگیرهستیم تمامی مشکلات موجود آن ها رفع شود. معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که رئیس جمهور کشورمان به وزیر ورزش  تاکید کرده حوزه ورزش بانوان باید به صورت ویژه به آن رسیدگی شود بیان داشت : وزیر  به صورت جدی دراین حوزه ورود کرده اند و  چندین طرح  و پروژه عملیاتی و طرح اختصاص سازی اماکن نیز و در استان ها با همکاری نهادهای سپاه و بسیج و ظرفیت دستگاه های مختلف ، می توان برای هم افزایی بیشتر در این راستا استفاده شود .
وی در پایان گفت: تمام امکانات ورزشی همه دستگاه های اجرایی با هماهنگی وزارت ورزش و در استانها با اداره کل ورزش و جوانان نیزمی بایست هم افزایی شودو این افق بسیار بلندی است که باید به همدیگر در این خصوص کمک کنیم که این اتفاق بیفتد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان دراین نشست با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان های مردم نهاد، عنوان کرد: مهمترین مزیت سازمان های مردم نهاد انجام امور عام المنفعه با رویکرد اجتماعی و فرهنگی در جامعه است در حوزه مسئولیت های اجتماعی و هرجایی که ورزش حضور داشته باشد آسیب های اجتماعی کنار می رود .
احسان کامرانی بیان داشت: سازمانهای مردم نهادی که قراراست ما در این زمینه به آن ها کمکی کنیم انجام خواهیم داد. وی اضافه کرد: رمز موفقیت سازمان های مردم نهاد فعالیت در چهارچوب وظایف تخصصی است وسازمان‌های مردم نهاد با توجه به نوع نگاه مردمی که دارند و ارتباط نزدیک آن‌ها با جامعه، بهتر از هرکسی می‌توانند زاویه دید مردم را ارائه دهند وهر گونه همکاری و همراهی برای جامعه ورزش و جوانان استان لازم باشد باحمایت  دوستی استاندارهرمزگان انجام خواهد شد.
نشست تخصصی هیات‌های ورزشی، ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای استان، سازمان های مردم نهاد جوانان با حضور  شکوه فر معاون وزیر ورزش و جوانان،  کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان،  خادمی مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونین اداره کل ، اعضای شورای شهر بندرعباس در سالن غدیر فرمانداری برگزارشد.
دیدگاه ها (0)
img