12

مهر

1403


اجتماعی

05 تیر 1401 08:37 0 کامنت

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تداوم فعالیت سامانه فصلی، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان ناپایداری وضعیت جوی پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبحگاهی در غالب نقاط استان شرایط جوی و دریایی نسبتا آرام، در جزایر خلیج فارس با مه صبحگاهی و در طول روز با غبار محلی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ساعات بعدازظهر با رشد ابر‌های همرفتی، در ارتفاعات استان رگبار موقتی باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مورد انتظار است، احتمال تقویت بارش در پاره‌ای نقاط از بشاگرد و وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود. از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: : خلیج فارس در محدوده سواحل استان نسبتا آرام و در مناطق فراساحل غربی جزیره لاوان با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی نسبتا مواج است توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان با احتیاط انجام شود.

وی تصریح کرد: از اواخر شب و فردا وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریای عمان و تنگه‌ی هرمز خواهد شد، سرعت باد در سواحل جاسک تا شرق تنگه‌ی هرمز تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است، از روز دوشنبه با افزایش رطوبت هوا از میزان دمای هوا در طول روز کاسته خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img