12

مهر

1403


اجتماعی

19 تیر 1401 11:40 0 کامنت

نماز عید قربان صبح امروز در بسیاری از شهرستان‌های هرمزگان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقامه شد.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس شیوه نامه اعلامی ستاد اقامه نماز، نماز عید قربان در مساجد و حسینیه‌ها اقامه شد. نماز عید قربان در بندرعباس با حضور قشرهای مختلف مردم در شبستان مسجد جامع برگزار شد.

«حجت الاسلام و المسلمین میرزاده»، امام جمعه موقت بندرعباس درخطبه های نماز عید قربان با اشاره به اینکه شهرت و ثروت موجب ایجاد عزت نمی شود گفت: تقوای مومن می تواند عزت او را در بین مردم بیشتر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین میرزاده افزود: اطعام و کمک به نیازمندان در روز عید قربان اهمیت و جایگاه ویژه ای در اسلام دارد. وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم افزود: عید غدیر فرصتی برای محکم شدن وحدت بین مسلمانان و دوری از تفرقه است.

امام جمعه موقت بندرعباس در بخش دیگری از خطبه های نماز عید قربان افزود: زمین لرزه 11 تیر در بندرلنگه آزمون الهی بود. حجت الاسلام و المسلمین میرزاده افزود: باید از تلاش های سپاه ، ارگان های نظامی و دولتی ، گروه های مردمی و جهادی برای کمک به مردم زلزله زده بندرلنگه تشکر کرد.

وی از بازدید های سرزده رییس دادگستری و دادستان هرمزگان از دستگاه های اجرایی و سازمان های مختلف قدردانی کرد و گفت: باید دادگستری هرمزگان وضعیت بازار و گرانی را هم بررسی کند. وی همچنین با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در انتصاب ها افزود: از استاندار هرمزگان می خواهیم که بدون در نظر گرفتن جناح و گروه خاص ،در انتصاب های خود تحت تاثیر فشارهای افراد و گروهای مختلف قرار نگیرد

اهل سنت هرمزگان نیز نماز عید قربان را در بندرعباس و شهرستان های مختلف استان اقامه کردند.

دیدگاه ها (0)
img